خانه / اسلايد / سامان دهی اقتصادی

سامان دهی اقتصادی

سامان دهی اقتصادی

در چشم انداز تمدن درخشان جهانی اسلام به رهبری امام زمان(ع) رفاه اقتصادی همراه با عدالت اجتماعی به گونه ای گسترده و فراگیر فراهم خواهد آمد.

در حقیقت در جامعه آرمانی اسلام به تمام نیازهای انسان چه مادی و چه معنوی توجه می گردد و در کنار توجه به معنویت و ارزش های دینی به مسائل مادی و اقتصادی نیز توجه ویژه ای می شود. و نیز رشد عقل و گسترش دانش در اسلام و در پرتو آن تمدن اسلامی، زیرا عقل جایگاه بلندی دارد و رکن حرکت، پویش و تلاش به شمار می رود. عقل ستون خیمه دین است و بدون عقل دین جایگاه حقیقی خود را نمی یابد و بدون عقل، دین شناخته نمی شود و مجهول می ماند. مدینه فاضله اسلامی سرشار از خردورزی و اخلاق است.

در آن دوران، اندیشه ها به اوج شکوفایی می رسد، علوم و فنون تکامل می یابد و همراه آن برتری ها و والایی های انسانی و اخلاق، و همچنین که کرامت انسانی و دستیابی به آن زمینه ساز نیل به حقیقت بندگی و اطاعت کامل و دقیق از اوامر و نواهی الهی است که هدف اصلی و نهایی جامعه آرمانی اسلامی محسوب می شود.

در حقیقت «هدف اصلی و نهایی جامعه آرمانی اسلامی استکمال حقیقی انسان هاست که جز بر اثر خداشناسی، خداپرستی، اطاعت کامل از اوامر و نواهی الهی و کسب رضای خدای متعال و تقرب به درگاه او حاصل شدنی نیست».

چه زیباست حکومت جهانی مهدویت با امام معصومی که فقط قانون خدا اجرا شود ، زیرا

«مادامی که قانون از زمین سرچشمه گیرد، همیشه در معرض تحولات و تبدیل است و در حال دگرگونی دائم در دست طبقات غالب و علیه طبقه مغلوب ملت خواهد بود.

و جامعیت قانون الهی نکته‌ای دیگر است که آن را نسبت به قوانین دیگر ممتاز می‌کند. چنان که خداوند می‌فرماید: روزی که از هر امتی گواهی از خودشان، بر آنان برانگیزیم و تو را بر اینان مشاهده گیریم و بر تو نازل کردیم کتاب را ، که روشنگر همه چیز است و هدایت و رحمت و بشارت برای مسلمین است. علامه در این باره می‌فرماید: «قرآن برای هدایت عموم است و مراد از تبیان کل شی هم آن چیزی است که برگشت به هدایت باشد از قبیل معارف حقیقی .

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *