خانه / اسلايد / ارادتی به امام زمان (عج)

ارادتی به امام زمان (عج)

ارادتی به امام زمان (عج)

بزرگی می گفت ، ما دردعاهاي ماه رجب خدايي را ميشناسيم كه «يامن يعطي من لم يسئله و من لم يعرفه» است ، اگر كسي از خدا درخواست هم نكند وخدا را هم نشناسد، باز خدا به او عطا ميكند. می گفت: آقاي ما وجود مقدس امام زمان هم جلوه كامل اسماء وصفات خداي سبحان است واگر من درخواست هم نكنم ، او به من عطاياي خودش را مبذول مي دارد.

مولاي من ! خيلي از افراد هنوز نميدانند «که تو وجه الله » هستی كه در زندگي و مشكلات آن، بايد به سراغ تو بيايند ونزد تو تضرع كنند وبه تو التماس دعا گويند، اما خداي تو خدايي است كه هركس هم از او نخواهد ، عطا وسهميه اش را حفظ ميكند ، تو نيز جلوه همان خدايي.

اما مولا و آقاي ما! ما سالهاست است كه بدنبال شناخت تو هستيم و كلاس معرفت امام زمان داريم ، به ما چه خواهي داد؟! يا ظاهرا في بطونه ، اي خدايي كه درعين ظهور، در باطن هستي .

مولاي ما ، شما نيز درعين اينكه باطني، ظاهر هم هستيد هركدام از دوستانتان دركنارشان يك امام زمان است وتوجه به هركس تو را از توجه به ديگري باز نميدارد و غافل نميكند كنار تك تك افراديكه عرض ارادتي به تو دارند ، عنايتت را به نمايش ميگذاري . ما را دعا كنيد تا روزي كه منادي ندا ميدهد اين الرجبيون ما را هم جزو اهل رجب و اهل محبت به شما حساب کنند .

 

پایان انوار توحیدی ماه رجب

 

ماه رجب با همه خیر و برکت و انوار توحیدی به پایان رسید امیدوارم که تغیری در ما بوجود آمده باشد. گفته شده ماه رجب مانند ریح باد، و ماه شعبان مانند ابر، و ماه رمضان باران رحمت الهی است و اگر کسی بذر نکارد در ماه رجب که آبیاری کند در ماه شعبان، چگونه انتظار دارد برداشت کند در ماه رمضان ؟ یعنی ثمره درخت معرفت در ماه مبارک رمضان بوجود می آید و شیرینی آن احساس می شود . تا ابری نباشد کی باران می بارد، و تا شناخت و بذر معرفت را در قلب خود نکاریم چگونه منتظر میوه شیرین آن که معارف عمیق دعای جوشن و دعای سحر است می رسیم؟

 

آیا بذر معرفتی کاشتی؟

 

بذر معرفت را باید در ماه رجب بکاری ، و در ماه شعبان با معارف بالاتر این بذر معرفت را آبیاری کنی که در ماه رمضان از این درخت معرفت بهره مند شوی، و با این معارف سعه وجودی خودت را بالا ببری . سه ماه رجب و شعبان و رمضان فرصتی برای تعالی و نورانی شدن است.

حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی (دامت برکاته) می فرماید:

در درون انسان يك آينه شفاف است كه فيض خدا را نشان مي‌دهد. این آئینه دل را باید شفاف و تمیز و پاک کرد. (قلب ) انسان اگر يك آينه شفاف بشود و توجه بكند اين آينه را نگاه كند فيض خدا را مي‌بيند، خدا ديدني نيست ولي فيض او وجه او لطف او آثار او ديدني است؛ آن وقت راحت است نه بيراهه مي‌رود نه راه كسي را مي‌بندد چون آن جمال محض به انسان فرصت خلاف نمي‌دهد و اخلاق براي اين است.

ماه رجب ، بعد ماه شعبان و ماه مبارك رمضان اينها فرصت اين كارهاست اگر توفيقي داشتيد ـ ان‌شاءالله ـ آن‌گاه احساس مي‌كنيد كه راحت شديد ، بار از دوشتان افتاد وقتي انسان زير بار سنگين باشد هميشه عرق مي‌كند خيس عرق است اما وقتي سبك‌بار باشد آزاد مي‌شود. حالا هر کس نظر کند به قلبش اگر آئینه قلب را پاک کنیم امام زمان را هم بهتر می بینیم چون او وجه الله است .

ای امام_زمان بما نظری نما ، ما تصمیم گرفتیم با عزم و اراده ای راسخ و خالص آئینه دل را از کدورتها پاک کنیم (و از حسادتها و کینه ها غضب و غرور و تکبر که روی نفس ما اثر گذاشته و حجاب بین ما خدای ما شده اند، برطرف کنم.

زیرا که مانع دیدن الطاف الهی و وجه الله هستند اگر نور معرفت در قلب روشن شد دیگر ایام عمر را به غفلت نمی گذرانیم ، در پی علم و معرفت و دانایی و کارهای خدا پسند می رویم و با امام زمانمان خواهیم بود زیرا با او سنخیت پیدا می کنیم…(حالا هر کس ببیند تا چه اندازه قلبش نورانی شده و معارف الهی و دعاها و ارتباط پیدا کرده و با خدا و اهل بیت (ع) آشنا شد ) .

امام هفتم (ع) فرموده ‏اند: رجب نام نهری است در بهشت که از شیر، سفیدتر و از عسل، شیرین‏تر است; هر کس یک روز از آن را روزه بدارد خداوند از آن نهر به او بیاشامد. یعنی اسم ماه رجب نام رودی در بهشت است که رجبیون از این رود آب بهشتی تناول می‌کنند؛ آن هم چه رودی! چه آبی! چه نهر آبی! که از شیر سفیدتر و از عسل شیرین‌تر است. این که نصیب هرکسی نمی‌شود!

 

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *