خانه / اسلايد / أثار معرفت به امام زمان (عج)

أثار معرفت به امام زمان (عج)

أثار معرفت به امام زمان (عج)

 

«شناخت و اعتقاد و محبت به امام عصر(عج) در صورتی کامل، و عمیق و همه جانبه خواهد بود که از نگرش و معرفت سطحی گذر کرده، به لایه های میانی و نهان هم سر زند. این گونه شناخت ها، تنها یک دانستنی و معلومات خشک، نیست که دفتر دانسته ها و معلومات ما را ضخیم تر و قطورتر سازد. شایسته است این معارف را به عرصهء زندگی کشاند.

آن گاه نهر زلال و پر خروشی جاری می شود که قلمروهای گوناگون زندگی فردی، اجتماعی، سیاسی، اعتقادی و عبادی را سرسبزتر و حاصل خیزتر می سازد. و غنچه های معرفت می شکفند و از درخت محبت میوه های شیرین به بار خواهد آمد. حیف است و اندوه بسیار دارد که این معارف گوشه نشین باشد و دست بشریت کوتاه از آن. براي هر كسي ظهور محقق ميشود چه کافر چه مسلمان و همه او را می شناسند چه صالح و چه طالح ، سنت یوسفی جاریست. و از مشخصات و سنت همه انبیاء است .

آنچه در درون همه انسان ها است ، یکی فطرت میل به کمال و انسان کامل ، و اینکه حتما فریادرسی خواهد امد . و یکی عمل صالح. و اینکه بدانیم هر عملی یک جزاء دارد، و دیگر اینکه ایمان و اعمال گذشته و اینده بهم مرتبتند ، و هنگامی که همه اعمال گذشتگان و آیندگان مرتبت می شوند شوق هم زیادتر میشود. و دیگر اینکه عمل صالح ارتباط با همه عالم و انسان کامل دارد .

شجره طوبی درختی است که ریشه و تنه این درخت در خانه امیرالمومنین(ع) و شاخه ها در دست مؤمنین …هر عمل صالحی مرتبط با هم ، و هر عمل صالح ارتباط با امام است . او ابا صالح پدر صالحین هستند . در سوره كهف آيه ۱۱۰‏ می خوانیم :

‏ قُلْ إِنَّمَا أَنَا بَشَرٌ مِّثْلُكُمْ يُوحَى إِلَيَّ أَنَّمَا إِلَهُكُمْ إِلَهٌ وَاحِدٌ فَمَن كَانَ يَرْجُو لِقَاء رَبِّهِ فَلْيَعْمَلْ عَمَلاً صَالِحاً وَلَا يُشْرِكْ بِعِبَادَةِ رَبِّهِ أَحَداً ‏

‏( اي پيغمبر ! ) بگو : من فقط انساني همچون شما هستم ( و امتياز من اين است كه من پيغمبر خدايم و آنچه گفت : بگو ؛ مي‌گويم ) و به من وحي مي‌شود كه معبود شما يكي است و بس . پس هركس كه خواهان ديدار خداي خويش است ، بايد كه كار شايسته كند ، و در پرستش پروردگارش كسي را شريك نسازد .‏« يَرْجُو لِقَآءَ رَبِّهِ » : مي‌ترسد از حاضر شدن در پيشگاه او براي حساب و كتاب . خواهان ديدار و ملاقات او است . چشم به راه ثواب و جزاي او است « بِعِبَادَةِ » : در عبادت و پرستش . حرف ( بِ ) به معني ( في ) است .‏

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *