خانه / اسلايد / دنیا تکامل می یابد

دنیا تکامل می یابد

دنیا تکامل می یابد

 

مرحوم شهید مطهری درباره نوسانات تاریخ می‌گوید: هرچند در مجموع حرکت تاریخ، تکاملی است، ولی، سیر تکاملی تاریخ، جبری و لایتخلف نیست. یعنی چنین نیست که هر جامعه‌ای در هر مرحله تاریخی لزوما نسبت به مرحله قبل از خود کامل‌تر بوده است.

نظر به این که عامل اصلی این حرکت انسان است و انسان موجودی مختار و آزاد و انتخاب‌گر است. ولی بشریت فطرتاً در آرزوی تکامل و زندگی در مدینه فاضله ای با گسترش عدل الهی در پرتو انسان کاملی که پرچم دار حکومت جهانی مهدویت است و تحقق وعده الهی می باشند.

خداوند این بشارت را به انسانها داده است ، و مدینه فاضله، نعمتی است که قرآن مجید ، به آن نوید داده است:

«وعد الله الذین آمنوا منکم و عملوا الصالحات لیستخلفنکم فی الارض کما استخلف الذین من قبلکم ولیمکنن لهم دینهم الذی ارتضالهم و لیبدلنهم من بعد خوفهم امنا یعبدوننی لایشرکون بی شیئا و من کفر بعد ذالک فاولئک هم الفاسقون؛

خداوند به كسانى از شما (مسلمانان) كه ایمان آورده و كارهاى شايسته كرده‌اند وعده داده است كه قطعا آنها را در روى زمين جانشين (خود) كند و حکومت بخشد

همان گونه كه كسانى را كه پيش از آنها بودند (مانند مؤمنان قوم نوح و قوم هود و صالح و قوم یونس) جانشين ساخت، و حتما آن دينى را كه براى آنها پسنديده است (دين اسلام) براى آنها مستقر و استوار سازد، و بى‌ترديد حال آنها را پس از بيم و ترس به امن و ايمنى تبديل نمايد به طورى كه تنها مرا بپرستند و چيزى را شریک قرار ندهید…

چه زیباست طلوع خورشید ولایت

 

وقتی امام زمان ما آخرین منجی بشر بیاید، او نیز چون جد بزرگوارشان همه بدیها و ستمهای دشمنان را می بخشد. و تنها شیطان صفتان و مفسدین فی الارض را نابود خواهد ساخت . وقتی آن عشق جاودانه و آن خورشید آفرینش ظهور نماید، تمام ادیان و مذاهب و مکاتب را نور افشانی می فرماید و دنیا را پیرو دین اسلام و همه مردم را موحد و یکتا پرست می گرداند.

امام علی(ع) فرموده اند:

«هو الشمس الطالعة من مغربها یظهر بین الرکن و المقام فیطهر الارض و یضع میزان العدل فلا یظلم احد احداً»

(او همان خورشیدی است که از مغرب طلوع میکند و در میان رکن و مقام ظاهر میشود. پس زمین را پاک میکند و میزان عدالت را می گستراند و دیگر کسی به کسی ظلم و ستم نمیکند.).

امام صادق(ع) نیز می فرماید: «همه ادیان و مذاهب از روی زمین برداشته میشود و جز دین خالص (اسلام) دینی باقی نمی ماند» . بخدا سوگند که ناهماهنگی ادیان و مذاهب از بین میرود و تنها یک دین در سراسر جهان حکومت می کند. چنانکه خدای متعال نیز فرموده است: این است و جز این نیست که دین در نزد خدا فقط اسلام است و بس»

و نیز می فرماید:

وَ نُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ

ما مى ‏خواستيم به آنان كه در آن سرزمين به ناتوانى و زبونى گرفته شده بودند ، نعمت هاى باارزش دهيم ، و آنان را پيشوايان مردم و وارثان [اموال ، ثروت‏ها و سرزمين‏هاى فرعونيان] گردانيم .

بزرگان گفته اند این آیه نوید دهنده امامی است که زمین را مالک خواهد شد و همه جهان و جهانیان را تحت سیطره خود خواهد آورد.

به راستی که وقتی حضرت مهدی موعود(عج) بیاید، عقلها را کامل گردانده و بیست و هفت علم برای تمام موجودات خواهد آورد. پیامبر خدا(ص) فرموده اند: «در نهایت، در میان امت من خلیفه ای می آید که چون سیل بخشش می کند و حتی آن (بخشش) را نمی شمارد و آن هنگامی است که اسلام با تمام ابعادش اجرا می شود.».

رسول خدا(ص) در باره چگونگی عصر ظهور فرمودند: «در عهد او آبها فراوان می شود، رودخانه ها پر آب می گردد، خوردنیهای زمین چند برابر می شود و…(تمام نعمتهای زمینی آشکار می شود) کینه ها از بین میرود و شرّ از جهان هستی رخت بر می بندد و تنها خیر باقی می ماند و بس».

امام باقر(ع) در باره درک مقام و معرفت امام عصر(عج) فرموده است: «من ادرک مقام اهل بیتی، من ذی عاهة برأ و من ذی ضعف قوی» (هر کس قائم اهل بیت مرا درک کند، اگر بیمار باشد بهبود می یابد و اگر ناتوان باشد نیرومند می شود.) .

بامید روزی که شاهد حضور و ظهور آن وجود مبارک و انسان کامل، و حجت الهی شویم، و از یاران او قرار گیریم «انهم یرونه بعیدا و نراه قریبا».

اللهم کن لولیک الحجة بن الحسن صلواتک علیه و علی ابائه فی هذه الساعه و فی کل الساعه ولیاً و حافظاً و قاعدا و ناصرا و دلیلاً و عیناً حتی تسکنه ارضک طوعا و تمتعه طویلا برحمتک یا ارحم الراحمین. والحمدلله رب العالمین.

هیچ می دانید اگر مقدمه ظهورش را تا بحال فراهم کرده بودیم و یاران با وفایش نیز همه آماده بودند، او نیز از پس پرده غیبت برون آمده بود؟ پس این ما هستیم که او را در زندان غیبت نهاده و موجب رنج مهربانترین و عزیزترین بنده خدا می شویم.

این ما هستیم که خود را برای ظهورش آماده نساخته و یا نفس خویش را تزکیه ننموده ایم. و این ما هستیم که به حقیقت دوستدارش نیستیم. همه به زبان او را دوست دارند و آمدنش را منتظرند، اما به راستی کدامین از ما تا بحال هر ساعت و هر لحظه آمدنش را شماره کرده و خود و قلب و روح خویش را برای قدوم مبارکش فرش نموده و تزیین کرده ایم؟ ای قلب عالم امکان! ای مهربانترین! متى ترانا و نراك .

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *