خانه / اسلايد / ماه رمضان، ماه میهمانی خداست

ماه رمضان، ماه میهمانی خداست

💟💟💟💟💟

💟ماه رمضان، ماه میهمانی خداست و خداوند متعال در این ماه برای تمامی بندگان خویش دعوت نامه فرستاده است و میهمانی بزرگ را برای آنان ترتیب داده است.

💟پیامبر اعظم (ص) می فرماید: (رمضان) ماهی است که شما به #میهمانی_خدا دعوت شده اید. خدا شما را در این ماه گرامی داشته است. نفس های شما در #ماه_رمضان تسبیح است و خوابتان #عبادت خداست و عمل شما مورد قبول درگاه خداست و دعایتان در این ماه عزیز مستجاب است. (خطبه شعبانیه)

💟این میهمانی بی نظیر است زیرا اولاً دعوت کننده، خالق هستی است که همه هستی مال اوست و او بسیار عظیم و بزرگ است. اگر یک فرد مهمی ما را به میهمانی ویژه خویش دعوت کند، ما به این دعوت افتخار می کنیم که او برای ما ارزش قائل شده است. خداوند عظیم که بزرگتر از او کسی نیست ما را در این ماه دعوت ویژه نموده است و برای ما ارزش قائل شده است و لذا این میهمانی حقیقتاً جای افتخار دارد.

💟ثانیاً وسایل پذیرایی در این میهمانی بی نظیر است. خداوند در این میهمانی، از هیچ ثواب و پاداشی دریغ نکرده است و حتی اعمال مباح و غیر عبادی ما را مثل خوابیدن، نفس کشیدن و… را عبادت محسوب نموده است و پاداش بسیار عظیمی برای عبادت کنندگان و روزه داران در این ماه قرار داده است. وسایل پذیرایی در این میهمانی ماندگار است و نتایج و پاداش های آن تا ابد همراه انسان است و سرنوشت انسانها را در #عالم_آخرت تعیین می کند.

💟ثالثاً این میهمانی همگانی است و اختصاص به افراد خاص ندارد و خداوند به همه بندگان خویش دعوتنامه فرستاده است و هر کسی دعوت الهی را قبول نکرد خودش ضرر کرده است.

💟اگر یکی از شخصیت های بزرگ کشوری و یا استانی، کسی را به میهمانی ویژه خود دعوت کند و با انواع و اقسام غذاها و هدایای بسیار با ارزش از میهمانان خویش پذیرایی نماید، در این صورت اگر شخص مدعو و دعوت شده از رفتن به میهمانی خودداری نماید همه مردم او را نکوهش می کنند و وی را بی خرد و بی عقل قلمداد می کنند.

💟ما در این ماه، میهمان کسی هستیم که خالق و مالک تمامی هستی است و هیچ شخصیتی به عظمت و بزرگی او نمی رسد و او یک میهمانی ویژه ای ترتیب داده است که در آن بهترین و کاملترین پذیرایی را از میهمانان خویش بعمل آورده است و انواع و اقسام هدایا و پاداش های عظیم و بزرگی را برای مدعوین خود مهیا نموده است.

💟حال اگر کسی از این ضیافت و میهمانی بسیار با ارزش الهی و سفره رنگین معنوی خداوند استفاده نکند چقدر ضرر جبران ناپذیری نموده است و حقیقتاً بی خرد و بی عقل است.

💟تلاش کنیم از این ضیافت و میهمانی بزرگ الهی کمال استفاده را ببریم و از لحظات و ثانیه های آن به خوبی بهره گیریم و با بندگی خالصانه خود در این ماه بزرگ زاد و توشه عظیمی برای عالم آخرت و جایگاه ابدی تهیه نماییم.

💟💟💟💟💟

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *