خانه / اسلايد / ریشه بسیاری از مشکلات، گناهان و رفتارهای زشت عدم ترس از خداوند است

ریشه بسیاری از مشکلات، گناهان و رفتارهای زشت عدم ترس از خداوند است

🌷🌿🌷🌿🌷

🌷🌿

🌿

🌷ریشه بسیاری از مشکلات، گناهان و رفتارهای زشت عدم ترس از خداوند است. ترس از خداوند هم انسان را در برابر ترس از مردم بیمه و واکسینه می کند و هم موجب اصلاح رفتارهای زشت انسان می گردد.

🌷ترس از #خداوند مورد تأکید فراوان متون دینی اسلام قرار گرفته است. خداوند متعال ترس از خدا و روز #قیامت را از مهمترین ویژگیهای متقین و پرهیزکاران دانسته است و در این زمینه می فرماید: الَّذِينَ يَخْشَوْنَ رَبَّهُمْ بِالْغَيْبِ وَ هُمْ مِنَ السَّاعَةِ مُشْفِقُون.

(متقین) کسانی هستند: كه از پروردگارشان در غيب و نهان مى‏ترسند و از قيامت بيم دارند.

(سوره انبیاء، آیه ۴۹)

🌷خداوند در آیه دیگر ترس از خدا را یکی از مهمترین ویژگیهای پیامبران الهی دانسته است و در این زمینه می فرماید: الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللَّهِ وَ يَخْشَوْنَهُ وَ لا يَخْشَوْنَ أَحَداً إِلاَّ اللَّهَ.

(پيامبران پيشين) كسانى بودند كه تبليغ رسالتهاى الهى مى‏كردند و (تنها) از او مى‏ترسيدند و از هيچكس جز خدا واهمه نداشتند.

(سوره احزاب، آیه ۳۹)

🌷از آیات فوق استفاده می شود که #خداترسی از اهمیت والایی برخوردار است و رسیدن به حقیقت تقوا و پرهیزکاری، انجام رسالت الهی و تبلیغ ارزشهای راستین و شایستگی پیامبر بودن بدون خداترسی امکان پذیر نیست.

🌷خداترسی آنقدر مهم است که بدون برخورداری از آن، انسان نمی تواند به مسیر حق رهنمون گردد و حق را بپذیرد و هدایت شود. خداوند یکی مهمترین شرط هدایت پذیری را ترس از خدا دانسته است و در این زمینه می فرماید: إِنَّما تُنْذِرُ الَّذِينَ يَخْشَوْنَ رَبَّهُمْ بِالْغَيْبِ وَ أَقامُوا الصَّلاة.

تو فقط كسانى را انذار مى‏كنى كه از پروردگار خود در پنهانى مى‏ترسند، و نماز را بر پا مى‏دارند.

(سوره فاطر، آیه ۱۸)

🌷آیه فوق بیانگر آنست که تنها کسانی می تواند هدایت پذیر باشد و سخنان حق و هدایت های انبیاء در آن اثر گذار باشد که خداترس باشند و از خداوند و عواقب کارهای بد خویش بیمناک باشند.

🌷یکی از مهمترین علت های اینکه آیات متعددی در قرآن کریم آمده است و به مردم نسبت به عواقب گناهان و رفتارهای زشت شان هشدار داده است و عذاب های دنیوی و اخروی برای گنهکاران ذکر نموده است، این است که خداترسی در انسان ها افزایش یابد و انسانها از خداوند و از عواقب کارهای زشت خویش بترسند تا دچار گناه و معصیت نشوند و اعمال و رفتارهای خویش را اصلاح نمایند و از انحراف و پیروی از هواهای نفسانی نجات یابند تا به #سعادت_حقیقی نائل گردند.

🌷

🌷🌿

🌷🌿🌷🌿🌷

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *