خانه / اسلايد / پیام غدیر به نسل ما چیست؟

پیام غدیر به نسل ما چیست؟

پیام غدیر به نسل ما چیست؟

رهبر معظم انقلاب فرمود:
ولایت علی بن ابی طالب یعنی در افکار و افعالت پیرو علی باشی، تو را با علی بن ابی طالب علیه السلام رابطه‌ای نیرومند، مستحکم، خلل‌ناپذیر پیوند زده باشد، از علی جدا نشوی؛ این معنای ولایت است.

اینجاست که می‌فهمیم معنای این حدیث را، «وَلایَةُ عَلیِّ بنِ اَبی طالِبٍ حِصنی» ولایت علی‌بن‌ابی‌طالب حصن و حصار من است ـ از قول خدا ـ «فَمَن دَخَلَ حِصنی اَمِنَ مِن عَذابی» هر که داخل این حصار شد، از عذاب خدا مصون و مأمون خواهد ماند.

یعنی مسلمان‌ها، پیروان قرآن، اگر هم از لحاظ فکر و اندیشه و هم از لحاظ عمل و تلاش و فعالیت، متصل به علی بن ابی طالب باشند، از عذاب خدا مصون و محفوظند. الحمدلله .

مبلغ غدیر باشیم

روز عید غدیر، روزی است که شیعیان اطعام و خیرات می کنند، ولی کافی نیست. باید مبلّغ غدیر باشیم و برای روشن شدن واقعه غدیر نیاز به کسب معرفت بیشتری داریم.

امام صادق(علیه السلام) فرمودند: عید غدیر، روزی است که رسول خدا(صلی الله علیه و آله) علی(علیه السلام) را بعنوان پرچمدار برای مردم برافراشت و فضیلت او را در این روز آشکار کرد و جانشین خود را معرفی کرد

نكته ها

عید غدیر؛ عید امامت و ولایت است .

فاطمه سلام الله علیها در دفاع از غدیر جانش را فدا کرد…
تبلیغ غدیر واجبست. زیرا عاشورا نتیجهٔ ی تلخ غفلت از غدیر است… غدیر، عیدالله‌الاکبر اصیل‌ترین و تاریخی‌ترین سند حقانیت شیعه بهانه‌ای است برای اینکه نیکوتر از هر شادمانی برای آن، اندیشیدن به فضیلت‌های امام علی علیه السلام.

از روز غدیرخم به عنوان عیدالاکبر یاد شده است؛ بدان جهت که در این روز نه تنها حضرت علی (علیه السلام) به عنوان جانشین پیامبر (صلی الله علیه و آله) تعیین می شود، بلکه حضرت محمد(صلی الله علیه و آله) بنا به امر الهی، اسامی جانشینان پس از خویش که همگی از نسل حضرت زهرا (سلام الله علیها) و علی (علیه السلام) بودند را معرفی کرده و مژده ظهور حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را در آخر الزمان می‌دهد.
الحمد لله

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *