خانه / اسلايد / شاهدان دادگاه عدل الهی در روز قیامت دو نوع است

شاهدان دادگاه عدل الهی در روز قیامت دو نوع است

🌸🍃🌸🍃🌸

🌸🍃🌸

🌸

🌸#شاهدان دادگاه عدل الهی در روز قیامت دو نوع است: برخی از شاهدان درونی است یعنی شاهد در وجود خود انسان و جسم و روح اوست. برخی دیگر از شاهدان بیرونی است که خارج از وجود انسان است مثل فرشتگان و…

🌸یکی از شاهدان درونی دادگاه عدل الهی در #روز_قیامت اعضای بدن انسان است. تمامی اعضا و جوارح انسان مانند دست ها، پاها، زبان، چشم ها، گوشها، پوست بدن و… در روز قیامت بر اعمال و رفتارهای انسان شهادت و گواهی می دهند.

🌸قرآن کریم در این زمینه می فرماید: يَوْمَ تَشْهَدُ عَلَيْهِمْ أَلْسِنَتُهُمْ وَ أَيْدِيهِمْ وَ أَرْجُلُهُمْ بِما كانُوا يَعْمَلُون.

در آن روز (روز قیامت) كه زبانها و دستها و پاهاي آنان (گنهکاران) بر ضد آنها به اعمالى كه مرتكب مى‏ شدند گواهى مى‏دهد.

(سوره نور، آیه ۲۴)

🌸#خداوند در آیه دیگر می فرماید: الْيَوْمَ نَخْتِمُ عَلى‏ أَفْواهِهِمْ وَ تُكَلِّمُنا أَيْدِيهِمْ وَ تَشْهَدُ أَرْجُلُهُمْ بِما كانُوا يَكْسِبُون.

امروز (روز قیامت) بر دهانشان مُهر مى‏ نهيم، و دستهايشان با ما سخن مى‏گويند و پاهايشان كارهايى را كه انجام مى‏ دادند شهادت مى‏دهند.

(سوره یس، آیه ۶۵)

🌸آیات فوق بیانگر آنست که اعضا و جوارح انسان مأمورین الهی می باشند و تمامی اعمال پنهان و آشکار انسان را مشاهده و ثبت و ضبط می نمایند و روز قیامت علیه کارهای زشت و گناهان انسان شهادت و گواهی خواهند داد.

🌸#شهادت_اعضاء و جوارح اختصاص به موارد مذکوره در آیات فوق ندارد و موارد مذکوره نمونه های از شهادت اعضاء و جوارح هستند. در واقع همه اعضاء و جوارح انسان و حتی تک تک سلول های بدن انسان که تعداد شان به دهها تریلیون می رسد شاهد بر اعمال انسان هستند و روز قیامت علیه وی شهادت می دهند.

🌸بنابراین، باید مراقب اعمال خود باشیم و با هر عضوی که می خواهیم گناه کنیم به این فکر نماییم که این عضو مثل یک دوربین مدار بسته بسیار قوی تمامی اعمال ما را ثبت و ضبط می کند و یک روزی علیه ما شهادت خواهد داد و گناهانی را که با آن انجام دادیم بازگو خواهد نمود.

🌸

🍃🌸

🌸🍃🌸🍃🌸

همچنین ببینید

بالاترین تسبیح /حقیقت تسبیح چیست؟

بالاترین تسبیح  بالاترین تسبیح آنست که از درک صفت ربوبی اعلی و عظیم برآید ومخصوص …

چطور نماز را در زندگی خود پیاده کنیم؟

⁉️چطور نماز را در زندگی خود پیاده کنیم؟ ✅پیاده شدن نماز در زندگی یعنی حس …

تسبيح حمد خدای سبحان

تسبيح حمد خدای سبحان این که همه موجودات تسبیح میگویند که کلمه جامع این صفات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *