خانه / اسلايد / شاهدان دادگاه عدل الهی در روز قیامت

شاهدان دادگاه عدل الهی در روز قیامت

💐🍃💐🍃💐

🍃💐🍃

💐🍃

💐

💐یکی از #شاهدان دادگاه عدل الهی در روز قیامت زمین و مکانهایی است که عمل در آنجا صورت گرفته است. تمام نقاط کره زمین شاهد بر اعمال انسانهایی است که در آن نقاط اعمال و کارهایی را انجام داده اند و #روز_قیامت بر آن اعمال شهادت و گواهی خواهد داد.

💐قرآن کریم در این زمینه می فرماید: يَوْمَئِذٍ تُحَدِّثُ أَخْبارَها، بِأَنَّ رَبَّكَ أَوْحى‏ لَها.

در آن روز (روز قیامت) زمين تمام خبرهاى خود را بازگو مى‏كند. چرا كه پروردگارت به او وحى كرده است.

(سوره زلزله، آیات ۵-۴)

💐در حديثى از پیامبر اعظم (ص) آمده است كه فرمود: آيا مى‏دانيد منظور از اخبار زمين در اينجا (سوره زلزله) چيست؟ گفتند: خدا و پيغمبرش آگاهتر است. پیامبر (ص) فرمود: منظور از خبر دادن زمين اين است كه اعمال هر مرد و زنى را كه بر روى زمين انجام داده ‏اند خبر مى‏ دهد، مى‏گويد: فلان شخص در فلان روز فلان كار را انجام داد، اين است خبر دادن زمين.

(تفسیر مجمع البیان، ج۱۰، ص۷۹۸)

💐در حدیث دیگر آمده است که شخصی از امام صادق (ع) سئوال كرد که: آيا انسان نمازهاي نافله را در يك جا انجام دهد يا در جاهاي مختلف؟ امام صادق (ع) فرمود: در جاهاي مختلف انجام دهد، تا اين مكان‌ها در روز رستاخيز به نفع تو گواهي دهند.

(بحار، ج۷، ص۳۱۸)

💐از احادیث فوق استفاده می شود که کلیه نقاط و مکان های کره زمین شاهد بر اعمال انسانهایی است که در آنجا اعمالی را انجام داده اند و این مکانها روز قیامت در دادگاه عدل الهی آنچه را مشاهده نموده اند گزارش خواهند کرد و بر آن گواهی خواهند داد.

💐در مکانهایی که انسان کار خیر انجام داده است روز قیامت به نفع انسان گواهی می دهد اما مکانهایی که انسان در آن گناه و معصیت انجام داده است روز قیامت علیه او شهادت و گواهی می دهند.

💐بنابراین، مراقب اعمال و رفتارهای خود باشیم و بدانیم که علاوه بر #خداوند و فرشتگان، مکانها نیز اعمال ما را مشاهده می کنند و روز قیامت علیه ما شهادت و گواهی خواهند داد و کارهای زشت و گناهان ما را بازگو خواهند کرد.

💐

🍃💐

💐🍃💐

💐🍃💐🍃💐

همچنین ببینید

بالاترین تسبیح /حقیقت تسبیح چیست؟

بالاترین تسبیح  بالاترین تسبیح آنست که از درک صفت ربوبی اعلی و عظیم برآید ومخصوص …

چطور نماز را در زندگی خود پیاده کنیم؟

⁉️چطور نماز را در زندگی خود پیاده کنیم؟ ✅پیاده شدن نماز در زندگی یعنی حس …

تسبيح حمد خدای سبحان

تسبيح حمد خدای سبحان این که همه موجودات تسبیح میگویند که کلمه جامع این صفات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *