خانه / اسلايد / آیا ما پیروی علی هستیم؟ 

آیا ما پیروی علی هستیم؟ 

آیا ما پیروی علی هستیم؟

از خود بپرسیم و تأملی نماییم ، و به چند سؤال جواب دهیم، آیا ما همه پیروی علی هستیم؟ پیامبر اکرم (ص) فرمود: “انا مدینة العلم و علي بابها” أيا تا حالا از باب مدینه علم استفاده کرده ایم ؟ و برای رسیدن به معرفت الله و حقیقت ولایت کوشش کرده ایم ؟ آیا اگر کسی از ما راجع به ولایت علی سؤال کند میتوانیم با دلیل معنی ولایت را بیان ، و دلیل شیعه بودن خود را بیان کنیم ؟

آیا از سخنان علی و از حکمت های علی پیروی می کنیم ؟ آیا از نهج البلاغه علی چیزی میدانیم اصلا آیا با نهج البلاغه و کلمات گهربار علی آشنا هستیم؟ آیا اگر بخواهیم علی را توصیف کنیم علم و قدرت آنرا داریم؟.

چقدر حاضری از جان و مال و وقتت صرف کنی برای رسیدن به معرفت ولایت مولا علی. آیا توانستیم به فرموده ی علی (ع) چنان عمل کنیم که امروزمان برتر از دیروز باشد؟ که او فرمود: نباید کسی دو روزش همانند باشد، یعنی انسان باید رشد کند.

پس بیایید امروز عهدی با علی داشته باشیم ، بیعتی از روی تدبّر و آگاهی، بیعتی با معرفتی برهانی (با دلیل علمی و برهان) ، با علی بیعت کنیم که فقط شیعه شناسنامه ای نباشیم بلکه پیروی علی و اهل بیت باشیم . غدیر خم برای کسانی که اهل معنی و معنویت و درک حقایقند، درسهای فراوان و بی نهایت و فوق العاده ای دارد. در پی غدیر منتظر ظهور هستیم و تحقق غدیر در راه_است . غدیرعیدالله اکبر است .

خدایا خودت گفتی: «اَليَومَ أكمَلتُ لَكُم دینَكم و أتمَمتُ عَلَيكُم نِعمَتي و رَضيتُ لَكُمَ الإسلامَ ديناً» و قُلتَ : “إنَّ الدّينَ عِندَ اللّهِ الإسلامُ” و قُلتَ : «وَ مَن يَبتَغِ غَيرَ الإسلامِ ديناً فَلَن يُقبَلَ مِنهُ و هو في الآخِرَةِ مِنَ الخاسِرين». خدایا عنایتی فرما که با دین و ولایت آشنا شویم.

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *