خانه / اسلايد / آنچه مهم است از غدیر بدانیم

آنچه مهم است از غدیر بدانیم

آنچه مهم است از غدیر بدانیم

علی (ع) امیرالمؤمنین(ع) به عنوان وصی و جانشین پیامبر خاتم(ص) است . و به همین خاطر هم هست که روز غدیر در زیارات به عنوان یوم عهد معهود نام‌گذاری شده است. غدیر به عنوان روز پیمان شناخته و معرفی شده‌ است در واقع مسلمانان با تجدید عهدی که با امیرالمؤمنین(ع) در روز غدیر داشتند، وفاداری خود را به پیمان الهی بیان کردند و قول دادند که بر همان عهد و پیمان الهی باقی بمانند.

در واقع غدیر به عنوان تجدید عهدی را با امام عصر(عج) مطرح می‌کنیم . و عهدی که هر روز با امام عصر(ع) به عنوان وفاداری و اطاعت از ایشان می‌بندیم، به ‌گونه‌ای استمرار همان عهدی است که در روز غدیر پیامبر خاتم(ص) از مسلمان‌ها گرفت و از همه آنها خواستند که بر سر این پیمان بمانند.

اما تجلی و تحقق عینی این وفای به عهد ، و عهدی که در غدیر بسته شد، در زمان ظهور محقق خواهد شد یعنی تحقق عینی و عملی عهد بشر با خداوند که با حضور ولی معصوم خداوند محقق می‌شود. چون اطاعت از ولی خداوند، اطاعت از خداوند است .

و بشر به همان اندازه که در راه اطاعت ولی امر و حجت خداوند ثابت قدم باشد و عهد خود را وفا کند، به همان میزان هم در اطاعت خداوند قرار گرفته و می‌تواند ادعا کند به پیمانی که با خداوند داشته، عمل و اطاعت کرده است.

بنابراین آنچه ما امروز به دنبال ظهور امام عصر(عج) هستیم، به‌گونه‌ای انتظار تحقق عهدی است که در روز غدیر بسته شد و متاسفانه به خاطر عهدشکنی گروهی از مسلمان‌ها چنان که باید و شاید محقق نشد. اگر چه پیامبر(ص) در خطبه غدیر مطالبی نیز در مورد مهدویت فرموده بودند.

در خطبه غدیر پیامبر خاتم(ص) ضمن معرفی امام علی(ع) به عنوان خلیفه و جانشین و ولی بعد از خود ، بر امامان بعد از امام علی(ع) هم تصریح می‌کنند و نام آنها را ذکر می‌کنند تا به وجود مقدس امام عصر(عج) می‌رسند، که قرار است اتفاق نهایی و گسترش قسط و عدل در سراسر جهان و نابودی ظلم و جور با همه مظاهر آن در عهد آن امام محقق شود.

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *