خانه / اسلايد / بسیاری از انسانها همواره خودشان را طلبکار از خداوند می پندارند

بسیاری از انسانها همواره خودشان را طلبکار از خداوند می پندارند

 

💟بسیاری از انسانها همواره خودشان را طلبکار از خداوند می پندارند و لذا هرگز به نعمت های #خداوند قانع نمی شوند و شکرگزاری نمی نمایند و بجای شکرگزاری از خداوند بابت نعمت های بیشمار الهی، از خداوند طلبکارانه تقضای نعمت های جدید و بیشتر می کنند.

💟گاهی اگر نعمتهای کمتری به آنها داده می شود و یا خداوند حاجات آنها را برآورده نمی کند به شدت از خداوند ناراحت می شوند و ارتباط شان را با خداوند قطع می کنند.

خداوند می فرماید: وَ قَلِيلٌ مِنْ عِبادِيَ الشَّكُور.

اما عده كمى از بندگان من شكرگزارند.

(سوره سبأ، آیه ۱۳)

💟ما انسانها همواره بدهکار و #مدیون_خداوند هستیم و هرچه داریم از فضل و کرم خداوند و نعمتهای الهی است. خداوند نعمتهای بی شماری به انسانها داده است که حتی با ابررایانه های بسیار پیشرفته و قدرتمند نیز نمی توان آنها را برشمرد.

💟قرآن کریم در این زمینه می فرماید: وَ آتاكُمْ مِنْ كُلِّ ما سَأَلْتُمُوهُ وَ إِنْ تَعُدُّوا نِعْمَتَ اللَّهِ لا تُحْصُوها إِنَّ الْإِنْسانَ لَظَلُومٌ كَفَّار.

و از هر چيزى كه از او تقاضا كرديد به شما داد و اگر نعمتهاى خدا را بشماريد هرگز آنها را احصاء نخواهيد كرد انسان ستمگر و كفران كننده است.

(سوره ابراهیم، آیه ۳۴)

💟از آیه فوق استفاده می شود که اولاً خداوند نعمت های متعدد و بی شماری به انسانها ارزانی داشته است که هرگز قابل شمارش نیست. ثانیاً بسیاری از انسانها بجای #شکر و سپاس گزاری از خداوند، خودشان را طلبکار تلقی می کنند و ناسپاسی می نمایند.

💟ما انسانها غرق در نعمتهای بیشمار الهی هستیم و اگر تمام عمر شکرگزاری کنیم حتی شکر گوشه از نعمتهای را نمی توانیم بجا آوریم. خود #شکرگزاری نیز نعمت الهی است یعنی اگر انسان توفیق پیدا کند که همواره شکرگزار خداوند باشد این یک نعمت بسیار بزرگ الهی است زیرا خداوند بابت شکرگزاری ما پاداش عظیم دنیوی و اخروی عطا می کند.

💟قرآن کریم در این زمینه می فرماید: لَئِنْ شَكَرْتُمْ لَأَزِيدَنَّكُم.

اگر شكر گزارى كنيد (نعمت خود را) بر شما خواهم افزود.

(سوره ابراهیم، آیه ۷)

💟بنابراین، اگر می خواهیم شکرگزار نعمت های الهی باشیم باید همواره خود را بدهکار و مدیون خداوند بدانیم نه طلبکار، در این صورت است که به نعمتهای خداوند قانع خواهیم بود و از خداوند بابت نعمتهای بیشمار سپاسگزاری خواهیم نمود.

💟شکرگزاری حقیقی از خداوند زمانی محقق می شود که انسان در مسیر الهی حرکت کند و مطیع دستورات الهی باشد و دستورات خداوند را بر هر کار و دستور دیگری مقدم بدارد. اگر کسی اینگونه شکرگزاری نمود مورد عنایت ویژه خداوند قرار خواهد گرفت و به #سعادت_حقیقی خواهد رسید.

💟

🌹💟

💟🌹💟🌹

🌹💟🌹💟🌹💟

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *