خانه / اسلايد / حضرت مهدی (عج) به بسیاری از پیامبران الهی شباهت هایی دارد

حضرت مهدی (عج) به بسیاری از پیامبران الهی شباهت هایی دارد

💐🍃💐🍃💐

🍃💐🍃

💐🍃

💐حضرت مهدی (عج) به بسیاری از پیامبران الهی شباهت هایی دارد. یکی از شباهت های #حضرت_مهدی (عج) به حضرت عیسی بن مریم (ع) که از پیامبران بزرگ الهی است، اختلاف مردم در باره او می باشد.

💐امام محمد باقر (ع) در این زمینه مي فرمايد: اما شباهت آن حضرت به عيسي (ع) اختلاف مردم درباره اوست كه عده اي مي گويند هنوز به دنيا نيامده و گروهي مي گويند فوت كرده و عده اي ديگر مي گويند كشته شده و به دار آويخته شده است.

(كمال الدين و تمام النعمة، ج‏۱، ص ۳۲۷)

💐مردم در باره تولد و قتل #حضرت_عیسی (ع) اختلاف داشتند و برخی قائل بودند که او هنوز به دنیا نیامده است و عده ای معتقد بودند که وی به مرگ طبیعی مرده است و بخش اعظمی از مسیحیان معتقد بودند و هستند که حضرت مریم (ع) عیسی (ع) را به دنیا آورده است و وی به دار آویخته شده است و به قتل رسیده است.

💐#خداوند در این زمینه می فرماید: و گفتارشان كه ما مسيح عيسى بن مريم پيامبر خدا را كشتيم در حالى كه نه او را كشتند و نه بدار آويختند لكن امر بر آنها مشتبه شد و كسانى كه در مورد (قتل) او اختلاف كردند از آن در شك هستند و علم به آن ندارند و تنها از گمان پيروى مى‏ كنند و قطعا او را نكشتند. بلكه خدا او را به سوى خود برد و خداوند توانا و حكيم است.

(سوره نساء، آیات ۱۵۸-۱۵۷)

💐ازآیات فوق استفاده می شود که #اختلاف مسیحیان در مورد قتل حضرت عیسی (ع) ناشی از پیروی آنان از حدث و گمان بوده است و کسانی که مدعی بودند که حضرت عیسی (ع) کشته شده است هیچگونه دلیل قطعی بر مدعای خویش نداشتند بلکه اظهار نظرهای آنان از روی حدث و گمان بوده است.

💐در مورد حضرت مهدی (عج) نیز بین مذاهب اسلامی اختلاف است و اندیشمندان اسلامی در باره تولد و عدم تولد آنحضرت اختلاف دارند. قاطبه #شیعیان معتقدند که حضرت مهدی (ع) در پانزدهم شعبان سال ۲۵۵ هجری قمری متولد شده است.

💐اما علمای اهل سنت در این زمینه دو دسته شده اند و برخی از آنها معتقدند که حضرت مهدی (ع) هنوز به دنیا نیامده است و در آخرالزمان به دنیا خواهد آمد. عده ای دیگر از دانشمندان اهل سنت بر متولد شدن حضرت مهدی (عج) اعتراف نمودند.

(قندوزی حنفی، ینابیع المودة لذوی القربی، ج۳، ص۲۸۸)

💐اختلاف مسلمین در مورد حضرت مهدی (عج) اختصاص به تولد آنحضرت ندارد بلکه در مورد زمان ظهور و چگونگی ظهور آنحضرت، محل زندگی و…. نیز بین شیعیان اختلاف نظر وجود دارد.

💐ریشه بسیاری از اختلاف نظرها در باره حضرت مهدی (ع) نیز ناشی از عدم عمق نگری و پیروی از حدث و گمان است که با تحقیق گسترده و همه جانبه و #تدبر در آیات و احادیث می توان به دیدگاه حق در این زمینه ها پی برد.

💐

💐🍃

🍃💐🍃

💐🍃💐🍃💐

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *