خانه / اسلايد / شاهدان دادگاه عدل الهی در روز قیامت

شاهدان دادگاه عدل الهی در روز قیامت

🍃🌸🍃🌸

🌸🍃

🍃

🌸یکی از شاهدان دادگاه عدل الهی در #روز_قیامت اعمال انسان است. تمامی اعمال و کارهایی که انسان در این دنیا انجام داده است در روز قیامت بعنوان #شاهد حاضر می شوند و انسان همه اعمال خوب و یا بد خود را در آنجا می بیند و لذا به هیچ وجه نمی تواند منکر اعمال زشت خویش شود.

🌸قرآن کریم در این زمینه می فرماید: يَوْمَ تَجِدُ كُلُّ نَفْسٍ ما عَمِلَتْ مِنْ خَيْرٍ مُحْضَراً وَ ما عَمِلَتْ مِنْ سُوءٍ تَوَدُّ لَوْ أَنَّ بَيْنَها وَ بَيْنَهُ أَمَداً بَعِيداً.

روزى كه هر كس، آنچه را از كار نيك انجام داده، حاضر مى‏بيند و آرزو مى‏كند ميان او، و آنچه از اعمال بد انجام داده، فاصله زمانىِ زيادى باشد.

(سوره آل عمران، آیه ۳۰)

🌸آیه فوق بیانگر آنست که اعمال نیک و بد انسان در قیامت حاضر می شود و وقتی که انسان عمل بد خویش را در آنجا می بیند بشدت ناراحت و خشمگین می شود و آرزو می کند که ای کاش هیچوقت عمل زشت خویش را ندیده بود و آنرا مرتکب نشده بود.

🌸خداوند در آیه دیگر نیز می فرماید: وَ وَجَدُوا ما عَمِلُوا حاضِراً وَ لا يَظْلِمُ رَبُّكَ أَحَدا.

(گنهکاران در روز قیامت) همه اعمال خود را حاضر مى‏ بينند و پروردگارت به احدى ظلم نمى‏ كند.

(سوره کهف، آیه ۴۹)

آیه فوق در مورد مجرمان و گنهکاران است که در روز قیامت تمام اعمال بد و گناهان خویش را می بینند و اعمال آنها بر علیه آنان #شهادت و گواهی می دهند.

🌸در این دنیا اگر کسی در ملأ عام جرمی را مرتکب شده باشد و آن جرم توسط دوربین های مدار بسته ضبط گردیده باشد، در این صورت هنگامی که در دادگاه فیلم را به او نشان می دهند فورا به جرم خویش اعتراف می نماید و این فیلم یکی از مهمترین شواهد و مدارک علیه او می باشد.

🌸#خداوند در عالم آخرت فیلم اعمال زشت انسان را به او نشان نمی دهد بلکه بالاتر و بهتر از فیلم، خود اعمال را بعنوان شاهد حاضر می کند و انسان خود اعمال زشت را می بیند لذا هیچ جایی برای انکار اعمال زشت وجود ندارد.

🌸بنابراین، همه اعمال انسان شاهدان دادگاه عدل الهی در قیامت هستند و روز قیامت حاضر خواهند شد و شهادت و گواهی خواهند داد. شهادت اعمال ممکن است به این صورت باشد که خود #اعمال و عین عملی که انسان در این دنیا انجام داده است حاضر شود و علیه انسان شهادت دهد.

🌸ممکن است شهادت اعمال به این نحو باشد که صورت ملکوتی هر عمل در قیامت حاضر شود و شهادت و گواهی دهد.

🌸

🍃🌸

🍃🌸🍃🌸

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *