خانه / اسلايد / مهمترین شاهد در دادگاه عدل الهی خود خداوند است

مهمترین شاهد در دادگاه عدل الهی خود خداوند است

🌺🍀🌺🍀🌺

🌺🍀🌺

🌺

🌺مهمترین شاهد در دادگاه عدل الهی خود خداوند است و با شهادت خداوند نیاز به شاهدان دیگر نیست اما خداوند متعال شاهدان دیگری نیز در روز قیامت حاضر میکند تا آنان نیز بر اعمال و رفتارهای انسانها شهادت و گواهی دهند.

🌺یکی از حکمتهای وجود شاهدان دیگر این است که انسان اگر بداند غیر از خداوند شاهدان دیگری نیز اعمال و رفتارهای او را می بینند و روز قیامت علیه او شهادت خواهند داد در این صورت بیشتر مراقب اعمال و رفتارهای خویش خواهد بود.

🌺یکدسته از شاهدان در دادگاه عدل الهی در روز قیامت، انبیاء الهی و پیامبران هستند. پیامبران در #روز_قیامت بر امت خویش و مردم شهادت و گواهی می دهند و هرآنچه را که مشاهده نموده اند بیان خواهند کرد.

🌺قرآن کریم می فرماید: وَ يَوْمَ نَبْعَثُ فِي كُلِّ أُمَّةٍ شَهِيداً عَلَيْهِمْ مِنْ أَنْفُسِهِمْ وَ جِئْنا بِكَ شَهِيداً عَلى‏ هؤُلاء.

(به ياد آوريد) روزى را كه از هر امتى، گواهى از خودشان بر آنها برمى‏انگيزيم و تو را گواه بر آنان قرار مى‏دهيم.

(سوره نحل، آیه ۸۹)

🌺شهادت پیامبران الهی محدود است به زمانی که آنان در بین امت خویش حضور داشته اند و در بین آنان زندگی نموده اند. مثلاً پیامبر اسلام (ص) بر اعمال و رفتارهای مسلمانان و #امت_اسلام در زمان حیات خویش، گواهی خواهد داد اما در بقیه زمان ها گواهان دیگر شهادت خواهند داد.

🌺خداوند در این زمینه از زبان حضرت عیسی (ع) نقل میکند که فرمود: ما قُلْتُ لَهُمْ إِلاَّ ما أَمَرْتَنِي بِهِ أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ رَبِّي وَ رَبَّكُمْ وَ كُنْتُ عَلَيْهِمْ شَهِيداً ما دُمْتُ فِيهِمْ فَلَمَّا تَوَفَّيْتَنِي كُنْتَ أَنْتَ الرَّقِيبَ عَلَيْهِمْ وَ أَنْتَ عَلى‏ كُلِّ شَيْ‏ءٍ شَهِيد.

🌺من به آنها چيزى جز آنچه مرا مامور به آن ساختى نگفتم، به آنها گفتم: خداوندى را بپرستيد كه پروردگار من و پروردگار شما است، و تا آن زمان كه ميان آنها بودم مراقب و گواه آنان بودم، و هنگامى كه مرا از ميانشان برگرفتى تو خود مراقب آنها بودى، و تو گواه بر هر چيز هستى.

(سوره مائده، آیه ۱۱۷)

🌺آیه فوق بیانگر آنست که شهادت پیامبران هم از جهت وسعت محدودیت دارد و فقط شامل زمانی می شود که آنان در بین مردم می زیستند و هم از جهت قلمرو محدودیت دارد که فقط شامل امت خویش می شوند بر خلاف شهادت و گواهی خداوند که فرازمانی و فرامکانی است و شامل همه چیز در همه زمانها و مکانها خواهد شد.

🌺

🌺🍀🌺

🌺🍀🌺🍀🌺

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *