خانه / اسلايد / عزاداری برای امام_حسین (ع) چه فوایدی دارد؟

عزاداری برای امام_حسین (ع) چه فوایدی دارد؟

🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴ماه_محرم و ایام عزاداری امام حسین (ع) و یاران باوفایش را به همه محبین اهل بیت (ع) تسلیت عرض می کنیم.

🌴سؤال: عزاداری برای #امام_حسین (ع) چه فوایدی دارد؟

🌴جواب: عزاداری برای امام حسین ع فواید، آثار و برکات فراوانی دارد که در این جا به برخی از آنها اشاره می گردد:

🌴 ۱٫ توجه به فضیلت ها و صفات والای انسان های فرزانه و برجسته و برگزیده:

یکی از محورهایی که در آیات متعددی از قرآن کریم مورد تأکید واقع شده، زنده نگه داشتن یاد و خاطره مردان الهی و شخصیت های فرزانه و برجسته تاریخ، و سرگذشت عبرت آموز آنان است. در سوره مریم، #خداوند می فرماید: «در این کتاب از ابراهیم نیز یاد کن، او بسیار راستگو و پیامبر خدا بود»

(سوره مریم، آیه ۴۱)

🌴 ۲ – حفظ مكتب و شريعت:

احيا و زنده داشتن نهضت #عاشورا موجب زنده نگه داشتن و ترويج دائمي مكتب قيام و انقلاب در برابر طاغوت ها و تربيت كننده و پرورش دهنده روح حماسه و ايثار است. يعني عزاداري براي اهل بيت موجب احياي ياد و نام آنها و در كنار آن فرهنگ و مكتب و هدف آنان است.

🌴 ۳ – پيوند عميق عاطفي بين امت و الگوهاي راستين:

عزاداري نوعي پيوند محكم عاطفي با مظلوم انقلابگر و اعتراض به ستمگر است و به تعبير استاد مطهري گريه بر شهيد شركت در حماسه اوست. يعني اين تحول روحاني كه در جلسات عزاداري ايجاد مي شود، زمينه را براي تحولات اجتماعي فراهم ساخته و در واقع زمينه را براي حفظ آرمان هاي آن حضرت و پياده كردن آن فراهم مي سازد؛ در طول تاريخ شيعيان با همين مجالس #عزاداري، توانسته اند هويت جمعي خود را حفظ و در برابر ظالمان و فاسدان ايستادگي كنند.

🌴 ۴ – عزداری بر امام حسین ع موجب می شود که اقامه مجالس ديني در سطح وسيع برپا گردد و توده های مردم مسائل دینی و معارف ديني بیش از پیش آشنا شوند.

🌴 ۵ – پالايش روح و تزكيه نفس:

گريه بر امام حسين (ع) و حزن و اندوه، بر مصائب آن حضرت موجب تحول دروني گشته و به دنبال آن عامل رشد روحاني انسان مي گردد و پس از آن مقدمات #تقوا و نزديكي آدمي را به خدا فراهم مي سازد.

🌴 ۶ – اعلام وفاداري نسبت به مظلوم و مخالفت با ظالم :

در مجالس عزاداري مردم از طرفي با انعقاد پيمان ناگسستني با مظلومي كه مرگ در راه عقيده را سعادت و سازش با ستمگر را مايه ننگ مي داند وفاداري خود را در عدم سازش با ظالمان و مبارزه بي امان با هرگونه مظاهر استبداد اعلام مي كنند و همين وفاداري ها است كه ملت ها را در برابر طمع استعمار گران بيمه مي كند و راه نفوذ استثماري را براي هميشه مسدود مي سازد.

🌴و از طرف ديگر نفرت خود را با سياست اسلام زدايي دودمان ننگين بني اميه كه با نسبت دروغ به پيامبر گرامي احاديثي را در راستاي سركوبي نهضتها و قيام مردم در برابر حكومت ستمگران، جعل و در ميان مردم منتشر ساخته اند، ابراز مي دارند.

🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *