خانه / اسلايد / یکی از شباهت های حضرت_مهدی (عج) به حضرت موسی (ع)

یکی از شباهت های حضرت_مهدی (عج) به حضرت موسی (ع)

🌷🌼🌷🌼

🌷🌼

🌼

🌷یکی از شباهت های حضرت_مهدی (عج) به حضرت موسی (ع) این است که همانگونه که پیروان حضرت موسی (ع) قبل از آمدن او، بسیار دچار رنج، گرفتاری و مشکلات بودند و فرعون و فرعونیان انواع شکنجه ها و عذاب ها را بر قوم موسی و بنی اسرائیل روا می داشتند و فرزندان آنان را به قتل می رساندند، دختران آنان را به کنیزی می بردند و…، شیعیان و پیروان حضرت مهدی (عج) نیز در #زمان_غیبت با زجرها و مشکلات فراوانی مواجه می شوند و فرعون های زمان و ستمگران بر آنان ظلم و ستم خواهند نمود.

🌷قرآن کریم در مورد رنج ها و زجرهایی که بنی اسرائیل پیش از آمدن فرعون متحمل شدند می فرماید: وَ إِذْ نَجَّيْناكُمْ مِنْ آلِ فِرْعَوْنَ يَسُومُونَكُمْ سُوءَ الْعَذابِ يُذَبِّحُونَ أَبْناءَكُمْ وَ يَسْتَحْيُونَ نِساءَكُمْ وَ فِي ذلِكُمْ بَلاءٌ مِنْ رَبِّكُمْ عَظِيمٌ.

🌷و (نيز به خاطر بياوريد) آن زمان كه شما را از فرعونيان رهايى بخشيديم، كه همواره شما را به بدترين وجهى آزار مى‏دادند، پسران شما را سر مى‏بريدند و زنان شما را زنده نگه مى‏داشتند و در اين امر، براى شما آزمايش بزرگ و سختى از طرف پروردگارتان بود.

(سوره بقره، آیه ۴۹)

🌷امام محمد باقر (ع) می فرماید: أَمَّا شَبَهُهُ مِنْ مُوسَى ع … تَعَبُ شِيعَتِهِ مِنْ بَعْدِهِ مِمَّا لَقُوا مِنَ الْأَذَى وَ الْهَوَانِ إِلَى أَنْ أَذِنَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ فِي ظُهُورِهِ وَ نَصْرِهِ وَ أَيَّدَهُ عَلَى عَدُوِّه‏.

اما شباهت او (حضرت مهدی (عج)) به موسي (ع) … سختي شيعيانش از اذيت و آزارها و خواري ها بعد از غيبت آن حضرت است تا آنكه #خداوند اجازه ظهور و ياري او را صادر نماید و او را بر دشمنانش پیروز نماید.

(كمال الدين و تمام النعمة، ج‏۱، ص۳۲۷)

🌷از حدیث فوق استفاده می شود که شیعیان و منتظران حضرت مهدی (عج) همچون قوم حضرت موسی (ع) در زمان غیبت اذیت و آزارها و مشکلات زیادی را متحمل می شوند و این مشکلات و اذیت و آزارها تا زمان ظهور ادامه خواهد داشت و با ظهور حضرت ولی عصر (عج) این سختی ها و مشکلات پایان خواهد یافت.

🌷در واقع امام معصوم (ع) بمنزله پدر شیعیان محسوب می شود و همانگونه که اگر پدر در خانواده حضور نداشته باشد فرزندان دچار مشکلات و گرفتاری ها می شوند، شیعیان نیز هنگام غیبت #حضرت_ولی_عصر (عج) دچار رنج ها و گرفتاریها خواهد شد.

🌷بنابراین، #شیعیان و منتظران ظهور باید ضمن تلاش برای مبارزه با مشکلات و گرفتاریها، صبور و بردبار باشند و سختی و مشکلات موجب نشود که ایمان و دینداری آنان دچار ضعف و سستی گردد.

🌷

🌷🌼

🌷🌼🌷

🌷🌼🌷🌼🌷

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *