خانه / اسلايد / نهضت_حسینی درس عزت گرایی است

نهضت_حسینی درس عزت گرایی است

🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴

🖤یکی از درسهای مهم #نهضت_حسینی درس عزت گرایی است. عزت در یک تقسیم به دو قسم تقسیم می گردد که عبارتند از: ۱- عزت حقیقی که عبارت است از عزتی که در سایه حرکت در مسیر الهی، ارزشمداری، ایمان راستین و.. به دست می آید و موجب #سعادت حقیقی انسانها و جوامع انسانی می گردد.

🖤۲- عزت پوشالی که عبارت است که از عزتی که در سایه برخورداری از قدرت مادی و یا اتکا به قدرتهای استکباری و اسارت و بندگی شیطان و شیطان صفتان بدست می آید. این نوع عزت، عزت خیالی و پوشالی است که دوام و استمرار نخواهد داشت و در واقع ذلت است نه عزت.

🖤قرآن کریم این نوع عزت پوشالی را نکوهش نموده است و می فرماید: همانها كه كافران را، بجاى مومنان، دوست خود بر مى‏گزينند، آيا اينها مى‏خواهند از آنان كسب عزت و آبرو كنند با اينكه همه عزتها مخصوص #خدا است؟

(سوره نساء، آیه ۱۳۹)

🖤#عزت_حقیقی تنها با ایمان و باورهای راستین، تمسک به دستورات الهی و خداپسندانه زندگی کردن بدست می آید و افرادی که از ایمان راستین بی بهره هستند و در مسیر شیطانی و انحراف حرکت می کنند از عزت حقیقی برخوردار نخواهند بود.

🖤حفظ و گسترش عزت حقیقی آنقدر ارزشمند است اگر انسان در این راه تمام هستی خویش را از دست دهد ارزش دارد همچنانکه #امام_حسین (ع) تمام هستی خویش را در این راه فدا نمود و با خون خویش و خون بهترین عزیزانش به جامعه اسلامی و بشری عزت بخشید و به جهانیان درس عزت گرایی داد.

🖤وقتی که عده ای از طرفداران یزید به امام حسین (ع) توصیه کردند که با یزید بیعت کند امام (ع) به شدت با آن مخالفت کرد و فرمود: قسم به خدا که با دستان خویش خودم را ذلیلانه تسلیم شما نمی کنم و مانند بردگان فرار نمی کنم.

(الإرشاد في معرفة حجج الله على العباد، ج‏۲، ص۹۸ )

🖤امام حسین (ع) مرگ عزتمندانه را بمراتب بهتر از زندگی ذلیلانه تلقی می نمود و در این زمینه در روز عاشورا فرمود: مردن با عزت بهتر از زندگی با ذلت است. مرگ برتر از همراه شدن با ذلت و خوارى است و خوارى از ورود در آتش برتر است.

(مناقب آل أبي طالب عليهم السلام (لابن شهرآشوب)، ج‏۴، ص۶۸)

🖤امام حسین (ع) جامعه ای را که در آن، ارزشهای راستین الهی کم رنگ شده است و به دستورات الهی عمل نمی شود جامعه ذلیلانه تلقی می نمود و اصلاحات در چنین جامعه را لازم می دانست و سکوت در اینگونه جامعه و سازش با ستمگران که جامعه را دچار ذلت و خواری نموده اند و عزت آحاد جامعه را دچار مشکل کرده اند را موجب ذلت تلقی می نمود.

🖤امام حسین (ع) می فرمود: آيا نمى بينيد كه به حق عمل نمى شود و از باطل نهى نمى شود؟ براستى كه مؤمن بايد به [مرگ و ]ديدار خدا روى آورد. پس من مرگ را جز سعادت، و زندگى با ستمگران را جز رنج و ملال نمى بينم.

(مناقب آل أبي طالب عليهم السلام (لابن شهرآشوب)، ج‏۴، ص۶۸)

🖤براستی، اگر #مسلمانان و کشورهای اسلامی درس بسیار مهم عزت گرایی را از نهضت حسینی بیاموزند و آنرا تحقق عملی بخشند بسیاری از مشکلات فردی و اجتماعی مسلمانان و کشورهای اسلامی مرتفع خواهد شد و مسلمانان و کشورهای اسلامی بجای پذیرش سلطه کفار و مستکبرین، قدرتمندانه، شجاعانه، متحدانه و با اتکا به قدرت لایزال الهی با مستکبران مبارزه خواهند کرد و بر آنان پیروز خواهد شد.

🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *