خانه / اسلايد / شناسنامه ائمه(ع) در زیارت جامعه

شناسنامه ائمه(ع) در زیارت جامعه

شناسنامه ائمه(ع) در زیارت جامعه

برای معرفت ائمه اطهار توجهی به زیارت جامعه کبیره باید کرد. واقعا این زیارت شناسنامه معرفت ائمه است «فالراغب منکم مارق و من جحدکم کافر» هر کس شما را انکار کند کافر است، و هر کس از شما روی بگرداند از دین خارج شده و به آئین جاهلیت روی آورده است.

و نیز در این زیارت می خوانی «من اراد الله بدا بکم» هر کس بخواهد به خدا برسد و به معرفت حق نائل آید باید از شما آغاز کند و از مسیر وجودی شما عبور نماید. یعنی معرفت حق را باید با معرفت و اعتقاد به ائمه معصومین آغاز کرد.

چون آنان باب الله وصراط مستقیم هستند حضرت رسول(ص) می فرماید:(انا مدینه العلم و علیٌ بابها) اگر کسی میخواهد به علم پیامبر و حقیقت قرآن و آن معارف الهی برسد باید از باب علی وارد شود تا به حقیقت برسد یعنی از باب ولایت ، زيرا «قرآن و عترت از هم جدا نیستند».

حال با اين معرفت آیا ما ولایت را شناخته ایم ؟ يا ما همه محبین هستیم و بسیاری از برادران اهل سنت نیز محبت اهل بیت را دارند و حتی شافعی یکی از ائمه اهل سنت اشعاری دارد در بارۀ حب اهل بیت، و می گوید: حب اهل بیت فرض است برای همه. بنابراین فرق است بین حب اهل بیت و معرفت به اهل بیت «با علی از یا علی یک نقطه کم دارد ولی ، یا علی گفتن کجا و با علی بودن کجا». الحمدلله .

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *