خانه / اسلايد / از غدیر تا ظهور 

از غدیر تا ظهور 

از غدیر تا ظهور

غدیر، آغاز راه روشن بقا، ومنشور پر بار و دلپذیر زندگی و مرزی که همۀ سفیران پاک نهاد الهی، به دیدۀ آرمان بدان نگریسته ­اند . و پیروان خویش را بر بزرگداشت و چشم داشت به آن پروریده­، آن را نقطۀ کمال رنج­ها و درد­های خود و امّت­هایشان شناسانده­ اند.

خدای مهربان در غدیر، به دست پر نور رسول خاتم، چنان راه را روشن نمود وسپهر فروزان امامت را آن­گونه درخشان ساخت، تا کسی بهانه نیاورد، که نوری نبود و من به تاریکی افتادم و ظلمانی شدم!

راه در غدیر، غدیر آغاز تابناکی بود، که اگر به پایان می­رسید آرمان­های بلند خلق و اهداف عزّت آفرین خالق تأمین گشته بود و اگر ستم سقیفه بر آن سایه افکن نمی­­گشت، پلیدی­ها و نابسامانی­ها جایِ پاکی­ها و زیبایی­ها را نمی­گرفت و قرن­ها بشریت سر درگم، در کوچه ­­پس کوچه­ های مخوفِ ظلمت، حیران نمی­شد.

«غدیر» و «ظهور»، ابتدا و انتهای یک راه است.

غدیر، اجمال و ظهور تفصیل غدیر است و بدین روی، انگشت اشارت هر یک به سوی آن دیگری است . حضرت حق غدیر را پدید آورد تا انسان را در بستر تعالی و تکامل قرار دهد؛ و در نهایت، سعادت و فلاح بشریت را در زمان ظهور رقم زند.

بدون غدیر، اسلام بی منطق و محتوا خواهد بود. و بدون ظهور، غدیر تجلیگاه جهانی و آرمانی خویش را نخواهد داشت . و بدون این دو، نظام تکوین و تشریع هیچ یک هدفمند و معقول نخواهد بود. اللهم عجل لولیک الفرج.

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *