خانه / اسلايد / شناخت دین و راهنما 

شناخت دین و راهنما 

شناخت دین و راهنما

 گفته شد که غدیر نتیجه و عصاره دعوت همه انبیاء بود. و نیز در غدیر اتمام نعمت و اکمال دین با مسآله امامت و ولایت علی (ع) بوسیله حضرت رسول (ص) از جانب خداوند صورت گرفت. و واقعه کربلا نتیجه فراموش شدن غدیر بود .

زیرا بزرگترین نعمت الهی فرستادن کتب اسمانی و پیامبرانی برای راهنما بشر بسوی تکامل و رسیدن به سعادت در دنیا و اخرت است و غدیر اتمام نعمت برای هدایت و بسعادت رسیدن انسان ها است. در واقع راهنما حلقه واسطی است که اضلاع و حلقه های دیگر این مجموعه را به یکدیگر متصل نموده و آن را کامل می کند.

وجود راهنمای الهی است که موجب اتصال صحیح و متعالی انسان به جهان و حرکت واقعی و جهت دار او به سوی مقصد می گردد؛ و تنها با وجود راهنماست که آفرینش جهان و حیات انسان معنا می یابد، حرکت تکاملی او توجیه می گردد و طراحی حضرت حق نسبت به کل نظام خلقت هدفمند جلوه می کند.

از همین جاست که ارسال پیامبران و بحث نبوت و امامت به عنوان یک ضرورت جایگاه خود را باز می یابد و انسجام طرح آفرینش انسان و جهان درک می گردد.

بسیاری از حقایق در این زمینه که از زاویه علم کلام و نظام تشریع تاکنون با بحث ها و مناظره های طولانی همراه بوده است، از این دریچه به صورتی کاملاً معقول، متین و «ضروری» فهمیده می شود و در محضر خردمندان و فرزانگان مورد تأیید و تأکید قرار می گیرد.

برخی از حقایق مذکور عبارتند از: – این که جانشین پیامبر و امام بعد از او باید به تعیین الهی باشد؛ – این که زمین و زمان هیچ گاه خالی از امامت و حجت الهی نبوده و نخواهد شد؛ – این که امام و راهنمای الهی باید از علم و عصمت برخوردار باشد؛

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *