خانه / اسلايد / بیعت، معیت و طی راه 

بیعت، معیت و طی راه 

بیعت، معیت و طی راه

از مجموعه این مفاهیم و حقایق ما به طور خلاصه به «ولایت» تعبیر می کنیم و می گوییم رستگاری انسان ها تنها در مکتب ولایت تامین می شود و در روایات تاکید گردیده است که:

۱- ولایت روح و حقیقت دین است و اسلام منهای ولایت چون کالبدی بی جان است ؛

۲- ولایت ضامن سعادت انسان در دو عالم است؛

۳- هویت انسان و شخصیت راستین او تنها در گرو پیوند با مکتب ولایت رقم می خورد؛

۴- حیات واقعی و سیادت و اقتدار امت اسلامی و مجد و عظمت آنان فقط در مکتب ولایت شکوفا و تضمین می گردد؛

۵- اعمال و عبادات انسان تنها با اعتقاد به ولایت مورد پذیرش درگاه حق قرار می گیرد. ــــــ

دانستنی ها

مطالب ذیل مصاحبه فرضی با خداوند است که پاسخ آن برگرفته از آیات قرآن کریم است.

پرسشگر: شما قبلاً فرمودید که برخی از پیامبران بر بعضی دیگر برتری دارند، آیا پیامبر اسلام بر پیامبران دیگر برتری داشت؟ چرا؟

پاسخ خداوند: بلی؛ پیامبر اسلام بخاطر ویژگیهای منحصر به فردش، بر تمامی پیامبران من برتری داشت. به همین جهت مورد عنایات ویژه من قرار گرفت.

برخی از عنایت ویژه من به ایشان عبارتند از:

۱- کاملترین دین خودم یعنی اسلام را توسط ایشان برای جهانیان فرستادم.

” امروز، دين شما را كامل كردم و نعمت خود را بر شما تمام نمودم و اسلام را به عنوان آيين (جاودان) شما پذيرفتم.” (سوره مائده، آیه ۳)

۲- قرآن کریم را که معجزه جاوید الهی است و بهترین کتاب هدایت و آسمانی است بواسطه پیامبر اسلام بر مردم نازل کردم تا با تمسک به تعالیم آن به مسیر هدایت رهنمون گردند. “اين كتابى است پربركت كه بر تو نازل كرده‏ايم تا در آيات آن تدبّر كنند و خردمندان متذكّر شوند.”

“ما به تو سوره حمد و قرآن عظيم داديم” (سوره حجر، آیه ۸۷)

۳- ما به پیامبر اسلام کوثر و خیر کثیر عطا کردیم ( که یکی از آنها حضرت زهرا ع است که بهتر زنان عالم است و جانشینان بر حق پیامبر اسلام از فرزندان وی خواهد بود). “ما به تو كوثر [خير و بركت فراوان‏] عطا كرديم.” (سوره کوثر، آیه ۱)

۴- شب معراج پیامبر اسلام را از مسجد الحرام به مسجد الاقصی سیر دادیم و از آنجا وی را به معراج و آسمانها بردیم تا از نزدیک آیات و نشانه های با عظمت پروردگار را ببیند. پیامبر اسلام در شب معراج بعد از دیدن آفریده های الهی و بهشت برین و آیات الهی، عظمت من را با تمام وجود درک کرد و چنان به من خداوند از نظر معنوی نزدیک شد که من را با تمام وجود درک کرد و با چشم دل دید. “پاك و منزّه است خدايى كه بنده ‏اش را در يك شب، از مسجد الحرام به مسجد الاقصى- كه گرداگردش را پربركت ساخته‏ايم- برد، تا برخى از آيات خود را به او نشان دهيم.” (سوره اسراء، آیه ۱)

“پیامبر بار ديگر( در شب معراج) نيز او (خدا) را (با چشم دل) مشاهده كرد (و با تمام وجود او را شهود و درک نمود)، نزد «سدرة المنتهى»، كه «جنت المأوى» (بهشت) در آنجاست، در آن هنگام كه چيزى [نور خيره‏ كننده‏اى‏] سدرة المنتهى را پوشانده بود، چشم او هرگز منحرف نشد و طغيان نكرد (آنچه ديد واقعيّت بود). او پاره‏اى از آيات و نشانه‏ هاى بزرگ پروردگارش را ديد. ” (سوره نجم، آیات ۱۳ تا ۱۸) . الحمدلله

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *