خانه / اسلايد / غدیر ، عاشورا ، ظهور 

غدیر ، عاشورا ، ظهور 

غدیر ، عاشورا ، ظهور

 

فرا رسیدن عاشورای حسینی و سالروز شهادت جانسوز و جانگداز سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و اصحاب و یاران با وفایش را به همه شیفتگان اهل بیت (ع) تسلیت عرض می کنیم.

بین غدیر، عاشورا و ظهور مهدی، ارتباط ناگسستنی و رمزآلودی نهفته است. گرچه در سه نقطه از زمان ومکان رخ داده، امّا پیوندی آنچنان وثیق دارند، که هر سه با هم، بیان تفسیر خلقت است و دریچۀ حرکت بشریت را به سوی عبودیت و عزّت و شوکت معهود می­گشاید و آدمی را تا بی­نهایت زمان­ها عروج می­دهد.

و گفته شد که غدیر، نتیجه و عصاره دعوت همه انبیاء بود ، و اتمام نعمت و اکمال دین یعنی بزرگترین نعمت الهی فرستادن کتب اسمانی و پیامبرانی برای راهنما بشر بسوی تکامل و رسیدن به سعادت در دنیا و اخرت است و غدیر اتمام نعمت برای هدایت و بسعادت رسیدن انسان ها است. و مساله ولایت کمال دین الهی بود.

ولی با نادیده گرفتن غدیر عاشورا به وجود آمد و در حقیقت قیام امام حسین (ع) زنده کردن پیام غدیر بود که فراموش شده بود و دین به انحراف و از حقیقت دین محمد(ص) فقط اسمی باقی مانده بود و احکامی ظاهری. پس حسین (ع) با شهادت خود درخت اسلام را آبیاری کرد و دین را زنده نگه داشت

ولی تجلی حقیقت دین در زمان آخرین فرد ولایت و در زمان ظهور خواهد بود و آن وعده الهی است که یظهره علی الدین کله ظاهر شدن حقیقت دین در زمان ظهور است. انهم یرونه بعیدا و نراه قریبا اللهم عجل لولیک الفرج.

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *