خانه / اسلايد / تأملی در تاریخ

تأملی در تاریخ

تأملی در تاریخ

بعد از وفات رسولخدا(ص) اسلام را از مسیر اصلی به انحراف کشاندند. خلافت را غصب کردند، بالجمله چون ابوبکر لشکری به جانب شام ارسال کرد، یزید بن ابوسفیان را امیر قرار داد. و معاویه و ابو سفیان هر دو را تحت فرمان او مامور داشت. و بعد از مرگ او، معاویه را امیر کرد و حکومت شام را بوی داد، و معاویه ، بقیه زمان ابوبکر و تمام خلافت عمر و عثمان منصوب و والی بالاستقلال بود، و بدعتها در دین نهاد، و در احیای سنن کسرائی و قیصری چندان سعی کرد که روزی عمر باو گفت: انت کسری العرب!؟

و چون امیر المؤمنين علی(ع) بخلافت رسید ، معاویه را که به ظلم و طغیان و فسق و عصیان شهره آفاق بود تقریر نکرد، وی هم به بهانه خون عثمان، با حجت خدا که خلیفه بر حق پیامبر(ص) بود، به محاربت برخاست و شمشیر کشید، و جنگها بر علیه امیرالمومنین (ع) برپا کرد و مسلمین را درگیر چند جنگ قرار داد، تا اینکه حضرت علی(ع) بشهادت رسید . آری معاویه پسر همان ابوسفیانی است که از سران مشرکین بود، و تا اخرین لحظه برای نابودی اسلام و بر علیه پیامبر و مسلمین جنگید.

مادر معاویه کیست؟

مادر معاویه هند بود که او هم در عداوت با رسولخدا(ص) کوشش کرد و در جنگ اُحد حاضر شد، و چون وحشی غلام جبیر بن مطعم، حضرت حمزه عموي پیامبر(ص)را شهید کرد، هند بر نعش حمزه سیدالشهداء آمد، و کَبَد او را بیرون آورد و در دهان گذاشت، ولی بقدرت الهی سخت شد و دندان در وی اثر نکرد پس حمزه را مثله مثله کرد، و آن اعضاء مقطوع را به ریشه کشیده و بجای گردنبند بر گردن آویخت. و زنان قریش باو اقتداء کردند و با سایر مسلمین چنین کردند.

این کار بر رسولخدا(ص) خیلی سخت بود و خون هند را هدر فرمود. و هند به “آکلة الاکباد” لقب گرفت. تا در فتح مکه که ابو سفیان اضطراراً اسلام خود را به نفاق اعلام کرد، پس هند هم اظهار اسلام کرد. و حضرت رسول(ص) به حکم رحمت قبول کرد و عفو نمود. و چون با حضرت بیعت کرد مثل سایر زنان، حضرت یکی از شرایط بیعت را زنا نکردن ذکر کرد. البته در تاریخ فضائحی ذکر شده که من از ذکر آن شرم دارم! درباره معاویه حکیم سنائی سروده:

داستان پسر هند مگر نشنیدی که از او

 و ز سه کس او به پیامبر چه گذشت

پدر او دُر دندان پیمبر شکست ، مادر او جگر عم پیمبر بمکید.

او بناحق، حق داماد پیمبر بستاد ، پسر او ،سرفرزند پیمبر ببرید

برچنین قوم تو لعنت نکنی شرمت باد

 لعن الله،یزیدا وعلی ال یزید

حال بنی امیه با این سابقه با تظاهر به اسلام خود را بر جان و مال مسلمانان مسلط می کنند! حال با نگاهی به تاریخ ، مي بينيم آیا اعمال آنان با اسلام محمدی تطبیق دارد؟

عده ای از مسلمانان را می کشند، چرا؟ چون احکام اسلام را پیاده نکرده، و حتی گاهی خلاف اسلام عمل میشد، بیت المال را به دلخواه خود بین اطرافیان تقسیم میکرد.

معاویه به خونخواهی خون عثمان بر می خیزد و علی را متهم به قتل عثمان میکند. در صورتی که علی و حسنین در زمان محاصره عثمان واسطه بین خلیفه و معارضین بودند، چون علی خلیفه کشی را نمی خواهد. ولی جنگ جمل را بر علیه علی (ع) برپا کردند. و مسلمانان را در مقابل هم قرار دادند. که جنگ های صفین و نهروان و فتنه خوارج و شهادت علی (ع) و دیگر وقایع را بوجود آوردند. لطفا اگر طالب حقیقت هستید به تاریخ مراجعه کنید تا شبهات بر طرف شود.

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *