خانه / اسلايد / بر سر دو راهی و نتیجه سستی ایمان 

بر سر دو راهی و نتیجه سستی ایمان 

بر سر دو راهی و نتیجه سستی ایمان

گاهی انسان برسر دو راهی قرار می گیرد، بهشت یا جهنم؟

قبلا گفته شد، که ما همه مسلمان ومومن هستیم البته تا زمانی که مورد امتحان و آزمایش قرار نگرفته باشیم.! ولی گاهی انسان بر سر دو راهی قرار میگیرد، که امتحان بسیار سخت است، و اگر ایمان ضعیف باشد خسرالدنیا والاخرة میشود.

واقعه عاشورا امتحان سختی بود، و آن انتخاب راه صحیح برای رسیدن به هدایت و سعادت ، انتخاب بین دنیا و آخرت، بین بهشت و جهنم. در واقعه کربلا ، حُر بن یزید ریاحی و عمر بن سعد هر دو ابتلا به امتحانی عظیم شدند، و بر سر دو راهی قرار گرفتند، که نتیجه آن یا بهشت و اعلا الاعلیین و یا جهنم و اسفل السافلین بود .

ملاقات نماینده امام با عمر بن سعد

در واقعه کربلا ، یکی از یاران، از امام اجازه می گیرد نزد ابن سعد برود و با او گفتگو کند. او به خیمه ابن سعد وارد شد ولی سلام نکرد، عمر گفت: چرا سلام نکردی مگر من مسلمان نیستم و خدا و رسولش را نمی شناسم.

جواب داد: اگر تو مسلمان بودی به جنگ عترت رسول خدا نمی آمدی وتصمیم بر قتل آنها نمی گرفتی و آب فرات را بروی آنها نمی بستی، آبی که برای سگها وحیوانات بیابان حلال است، ولی امام حسین فرزند علی(ع) و بانوان حرم و کودکان از بیم تشنگی در خطر هستند، تو بین آنها و آب فرات جدائی انداخته ای و گمان میکنی که مسلمانی و خدا ورسولش را می شناسی؟

عمر سعد سرش را پائین انداخت، پس سربلند کرد و گفت: سوگند به خدا من مقام ارجمند عترت پیامبر(ع) را می دانم که آسیب رسانی به آنها حرام است، ولی ابن زیاد مرا بین کشتن حسین(ع) و ملک ری مخیر ساخته، و می دانم شرکت در خون حسین(ع) موجب جهنم است. اینجاست که ابن سعد بین دو امر امتحان می شود.

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *