خانه / اسلايد / داستان آموزنده

داستان آموزنده

🌷👇داستان آموزنده👇🌷

 

🌼روزی پسری از خانواده نسبتا مرفه و پولدار، متوجه شد که مادرش از همسایه فقیر خود نمک درخواست نمود. پسر متعجب شد و به مادرش گفت که دیروز کیسه ای بزرگ نمک برایت خریدم، برای چه از همسایه نمک طلب می کنی؟

🌼مادر گفت: پسرم، همسایه #فقیر ما، همیشه از ما چیزهایی طلب میکند، دوست داشتم از آنها چیز ساده ای بخواهم که تهیه آن برای آنها سخت نباشد، درحالی که هیچ نیازی به آن ندارم، ولی دوست داشتم وانمود کنم که من نیز به آنها محتاجم، تا هر وقت چیزی از ما خواستند، طلبش برای آنها آسان باشد، و شرمنده نشوند.

🌼آری؛ چقدر خوب است که انسان هنگام کمک به دیگران بویژه نیازمندان، با آنان طوری رفتار کند که در عین اینکه به آنها کمک می نماید #عزت، احترام و آبروی نیازمندان حفظ شود.

🌼به همین جهت است که در آیات قرآن کریم خاطر نشان شده است که بهتر است #صدقه و کمک به نیازمندان در پنهانی صورت پذیرد و به گونه ای باشد که دیگران از آن اطلاع پیدا نکنند تا عزت و آبروی #نیازمندان بیشتر حفظ گردد.

🌼خداوند در این زمینه می فرماید: إِنْ تُبْدُوا الصَّدَقاتِ فَنِعِمَّا هِيَ وَ إِنْ تُخْفُوها وَ تُؤْتُوهَا الْفُقَراءَ فَهُوَ خَيْرٌ لَكُمْ وَ يُكَفِّرُ عَنْكُمْ مِنْ سَيِّئاتِكُمْ وَ اللَّهُ بِما تَعْمَلُونَ خَبِيرٌ.

اگر صدقات را آشكارا بدهيد، پس آن كار خوبى است، ولى اگر آنها را مخفى ساخته و به نيازمندان بدهيد، پس اين براى شما بهتر است و قسمتى از گناهان شما را مى‏ زدايد و خداوند به آنچه انجام مى‏ دهيد آگاه است.

(سوره بقره، آیه ۲۷۱)

🌼از آیه فوق استفاده می شود که اولاً صدقات و #کمک به نیازمندان بهتر است که #محفیانه انجام شود تا عزت و آبروی نیازمندان بیشتر حفظ گردد. ثانیاً یکی از آثار و فواید کمک به نیازمندان این است که موجب #بخشش گناهان انسان می شود.

🌼ثالثاً انسان هنگام انجام کارهای خیر فقط توجهش به خدا باشد و فقط باخبر بودن خداوند از کارهای خیر او برایش مهم باشد نه باخبر شدن دیگران. انسان چه آشکار صدقه دهد و چه در خفا و پنهانی #خداوند در هردو صورت از کارهای خیر انسان باخبر است و پاداش عظیم آنرا خواهد داد.

🌷

🌼🌷🌼

🌷🌼🌷🌼🌷

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *