خانه / اسلايد / یکدسته از انسانها که در #روز_قیامت بصورت انسان محشور نمی شوند

یکدسته از انسانها که در #روز_قیامت بصورت انسان محشور نمی شوند

🌸🌿🌸🌿🌸

🌿🌸🌿

🌸

🌸یکدسته از انسانها که در #روز_قیامت بصورت انسان محشور نمی شوند و بصورت خوک محشور می شوند کسانی هستند که در دنیا مال حرام خورده اند.

🌸کسی از راه #حرام مثل فریب دیگران، کلاه گذاری، کم فروشی، احتکار، خرید و فروش چیزهای ممنوعه و حرام و… پول و سرمایه به دست می آورد و از آن ارتزاق می کند در روز قیامت بصورت یکی از پست ترین حیوانات یعنی خوک محشور می شود.

🌸پیامبر اعظم (ص) در این زمینه می فرماید: ده طائفه از امّت من به طور پراکنده محشور می شوند. #خداوند آنها را از میان مسلمین، مشخّص فرموده و صورت بعضى از آنها به شکل میمون و بوزینه می باشد و برخى به صورت خوک و… امّا آنهایى که (در قیامت) بر صورت خوکند ، پس آنها حرام خوارانند که از راه حرام کسب می کنند.

(مجمع البیان فی تفسیر القرآن، ج ۱۰، ص ۶۴۲)

🌸یکی از حکمت های اینکه انسانهای حرام خوار بصورت خوک محشور می شوند این است که باطن آنها در اثر خوردن مال حرام شبیه خوک شده است زیرا خوک از حیواناتی است که کثیف ترین غذاها را می خورد و غذای حرام نیز بدترین غذاهای دنیا است و کسی که مال حرام می خورد مانند خوک از بدترین و کثیف ترین غذاها تغزیه می کند.

🌸امام رضا (ع) یکی از علتهایی که برای حرام بودن گوشت خوک ذکر نموده است همین تغذیه خوک از کثیف ترین غذاهاست.

امام رضا (ع) می فرماید: زیرا غذای خوک کثیف ترین غذاهاست.

(علل الشرائع، ج‏۲، ص۴۸۵)

🌸خوردن مال حرام مانند خوردن آتش است و کسی که مال حرام می خورد در واقع آتش را می خورد و با خوردن مال حرام آتش باطن و حقیقت او را فرا می گیرد.

🌸خداوند در این زمینه می فرماید: إِنَّ الَّذِينَ يَأْكُلُونَ أَمْوالَ الْيَتامى‏ ظُلْماً إِنَّما يَأْكُلُونَ فِي بُطُونِهِمْ ناراً وَ سَيَصْلَوْنَ سَعِيراً.

كسانى كه اموال يتيمان را از روى ظلم و ستم مى‏خورند، تنها آتش مى‏خورند و به زودى به آتش سوزانى مى‏ سوزند.

(سوره نساء، آیه ۱۰)

🌸از آیه فوق استفاده می شود که کسی که مال حرام می خورد و در #مال_یتیم ظالمانه تصرف می کند در واقع آتش می خورد و این آتش باطن او را فرا می گیرد اما او نمی فهمد و درک نمی کند و لذا در روز قیامت انسان حرام خوار در حالی محشور می شود که شراره ای از آتش را می خورد چون با خوردن مال حرام باطن او را آتش فراگرفته است.

🌸امام صادق (ع) در این زمینه می فرماید: هر كس چيزى از مال برادر خود را به ناحق بخورد و آن را به او برنگرداند، روز قيامت شراره اى از آتش بخورد.

(بحار، ج۷، ص۲۱۹)

🌸بنابراین، #حرامخواری عواقب و پیامدهای بسیار ناگواری دارد و انسان حرامخوار در روز قیامت بصورت خوک محشور می شود در حالی که آتش در دهان او زبانه می کشد و مشغول خوردن آتش است.

🌸

🌿🌸🌿

🌸🌿🌸🌿🌸

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *