خانه / اسلايد / سلام امام زمان(ع) به عباس (ع) /نکاتی قابل ذکر

سلام امام زمان(ع) به عباس (ع) /نکاتی قابل ذکر

سلام امام زمان(ع) به عباس (ع):

در زیارت ناحیه مقدسه که از امام زمان(ع) نقل شده، آنحضرت خطاب به حضرت عباس(ع) پنج فضیلت برای آن حضرت بیان می کنند، وچنین می گوید:

“السلام علی ابی الفضل العباس بن امیر المومنین، المواسی اخاه بنفسه، الاخذ لغده من امسه، الفادی له، الواقی الساعی الیه بمائه، المقطوعة یداه…”

سلام بر ابوالفضل عباس فرزند امیرمومنان و آنکه جانش را نثار برادرش کرد و آنکه دنیا را وسیله آخرت قرار داد و آنکه فدای برادرش شد و آنکه نگهبان بود و سعی فراوان میکرد تا آب را به لب تشنگان برساند و آنکه دو دستش (در جهاد فی سبیل الله) قطع گردید

 

نکاتی قابل ذکر

امام حسین(ع) در واقعه کربلا ۵۷ سال سن داشت و حضرت ابوالفضل ۳۴ ساله بودند!

✔️در بحارالانوار نقل شده مدت بارداری مادران امام حسین، حضرت عیسی و حضرت یحیی ۶ ماه بود. یعنی این سه بزرگوار ۶ ماهه به دنیا آمدند!

✔️شمر و مادر حضرت ابوالفضل از یک قبیله بودند و بنا بر رسم اعراب، افراد هم قیبله را فامیل میدانستند. شمر قبل از حمله به سپاه امام حسین(ع) رو به سپاه امام کرد و فریاد زد” خواهرزادگانم در امان هستند”(منظور حضرت عباس و برادرانش بود! ). حضرت عباس در جواب گفتند تو اگر دایی ما هستی چطور به ما امان میدهی اما به فرزند رسول خدا نه؟؟!

✔️شمر ۱۶ بار پای پیاده به حج رفته بود و در جنگ صفین از فرماندهان سپاه حضرت علی بود و در آن جنگ جانباز شد و تا مرز شهادت پیش رفت. مناجات های شمر را اگر کسی بخواند و نداند مناجات شمر است اشک شخص را در خواهد آورد.

✔️امام سجاد در واقعه کربلا به روایتی ۲۴ سال سن داشت و فرزند او امام محمد باقر هم در واقعه کربلا حضور داشت و در آن زمان ۳یا ۴ساله بود!

✔️بعد ازشهادت امام حسین (ع)، دشمن دست از مظلوم کشی برنمیدارد و ۳۳ زخم نیزه و ۳۴ ضربه شمشیر غیر از زخمهای تیر به بدن آن حضرت میزند!

✔️در روایت های تاریخی آمده وقتی شمر به دستور مختار دستگیر شد، مختار سر از بدن «شمر» جدا کرد و او را در دیگ سوزان انداخت .

الحمدلله .

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *