خانه / اسلايد / داستانی کوتاه و آموزنده

داستانی کوتاه و آموزنده

❤️🌹❤️🌹❤️

🌹❤️🌹

❤️

❤️دکتر حاج حسین توکلی از شاگردان عارف وارسته شیخ #رجبعلی_خیاط، نقل می کند که روزی من از مطب دندان سازی خود حرکت کردم که جایی بروم، سوار اتوبوس شدم.

❤️در ایستگاه بعدی اتوبوس نگه داشت، عده ای سوار شدند، سپس دیدم راننده زن است، نگاه کردم همه سرنشینان زن هستند همه یک شکل و یک لباس! دیدم بغل دستم هم زن است! تعجب کردم و خودم را جمع کردم و فکر کردم اشتباهی سوار شده ام و این اتوبوس کارمندان است.

❤️در یکی از ایستگاهها وقتی اتوبوس نگه داشت، خانمی پیاده شد، آن زن که پیاده شد همه مرد شدند! خیلی تعجب کردم. از ماشین که پیاده شدم (جهت روشن شدن قضیه) رفتم پیش مرحوم شیخ رجبعلی خیاط، قبل از این که من حرفی بزنم شیخ فرمود: «دیدی همه مردها زن شده بودند! چون مردها به آن زن توجه داشتند، همه زن شدند!»

❤️بعد گفت: «وقتی که مردان هر کس به هر چه توجه دارد، همان جلوی چشمش مجسم می شود ولی محبت #امیر_المومنین (ع) باعث نجات می شود… چقدر خوب است که انسان محو جمال خدا شود… تا ببیند آن چه دیگران نمی بینند و بشنود آن چرا را دیگران نمی شنوند.»

(کیمیای محبت، ص۱۷۶)

❤️آری؛ انسان به هرکس و هرچیزی که عشق ورزد و بر آن تمرکز کند، آنچیز و آنکس بر روح و باطن او نقش می بندد و روح و باطن او شبیه آن می شود. اگر انسان به چیزهای خوب عشق ورزد و تمرکز نماید خوبی ها و زیبایی های حقیقی در روح و باطن او جلوه گر می شود و اگر به زشتیها و گناهان عشق ورزد و تمرکز نماید آنها در روح و باطن وی نقش می بندند و روح و باطن انسان متخلق به زشتیها و بدیها می گردد.

❤️به همین جهت است که در #عالم_آخرت و روز قیامت که حقیقت و باطن انسان آشکار می گردد انسان با افراد و یا چیزهایی محشور می شود که در این دنیا بر آنها تمرکز داشته است و به آنها عشق ورزیده است.

❤️امام علی (ع) در این زمینه می فرماید: مَنْ أَحَبَّنَا كَانَ مَعَنَا يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَ لَوْ أَنَّ رَجُلًا أَحَبَّ حَجَراً لَحَشَرَهُ اللَّهُ مَعَه.

هر كه ما را دوست بدارد، روز قيامت با ما خواهد بود. انسان حتى اگر سنگى را دوست بدارد، #خداوند او را با همان سنگ محشور مى كند.

(الأمالي( للصدوق)، ص۲۱۰)

❤️از حدیث فوق استفاده می شود که عشق ورزی نسبت به خوبی ها و عشق به خداوند و اولیاء الهی سبب نجات و #رستگاری انسان و عشق ورزی به معاصی، گناهان و زشتی ها سبب بدعاقبتی و محرومیت از سعادت حقیقی می گردد.

❤️اگر انسان تمام توجه و تمرکزش بر خداوند و اولیاء الهی باشد و به آنها عشق ورزد #صفات_الهی در او تجلی خواهد کرد و باذن خداوند می تواند چیزهایی را ببیند و انجام دهد که دیگران از دیدن و انجام دادن آنها عاجز اند…

❤️

🌹❤️🌹

❤️🌹❤️🌹❤️

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *