خانه / اسلايد / برخی افراد هنگامی که در #روز_قیامت محشور می شوند بسیار بدبو و متعفن هستند

برخی افراد هنگامی که در #روز_قیامت محشور می شوند بسیار بدبو و متعفن هستند

🌷✨🌷✨🌷

✨🌷✨

🌷

🌷برخی افراد هنگامی که در #روز_قیامت محشور می شوند بسیار بدبو و متعفن هستند بگونه ای که بوی بد و متعفن آنها دیگران را اذیت می کند. آنها کسانی هستند که در دنیا زنا نموده اند و روابط نامشروع با #نامحرمان داشته اند و از عمل زشت خویش توبه نکرده اند.

🌷پیامبر اعظم (ص) در این زمینه می فرماید: الذين هم أشد نتنا من الجيف فالذين يتمتعون بالشهوات و اللذات.

آنهایى که (در قیامت) عفونتشان از مردار بدتر است افرادی هستند که از شهوات و لذّتهاى حرام کامیاب می شدند.

(مجمع البیان فی تفسیر القرآن، ج ۱۰، ص ۶۴۲)

🌷پیامبر اعظم (ص) در حدیث دیگر با نکوهش شدید زنا می فرماید: إِنَّ لِأَهْلِ النَّارِ صَرْخَةً مِنْ نَتْنِ فُرُوجِ الزُّنَاةِ… إِنَّ الزُّنَاةَ يَأْتُونَ يَوْمَ الْقِيَامَةِ تَشْتَعِلُ فُرُوجُهُمْ نَاراً يُعْرَفُونَ بِنَتْنِ فُرُوجِهِمْ.

اهل آتش (در روز قیامت) از بوی گند و متعفّن شرمگاه #زناکاران فریاد سرمی دهند… از شرمگاه زناکاران (در روز قیامت) آتشی شعله ور می گردد و آنها با بوی گندیده شرمگاهشان شناخته می شوند.

(إرشاد القلوب إلى الصواب، ج‏۱، ص۷۱)

🌷در حدیث دیگر امام علی (ع) در این زمینه می فرماید:‏ “هنگامی که روز قیامت فرا می رسد بوی متعفّن و گندیده ای منتشر می شود که این بو #اهل_محشر را مورد آزار و اذیت قرار می دهد- بگونه ای که نفسهای آنها گرفته می شود. در این هنگام منادی ندا می دهد: آیا می دانید این بوی متعفّنی که شما را آزار داد چیست؟ مردم می گویند: نمی دانیم امّا این بو ما را بسیار مورد اذیت و آزار قرار داده است.

🌷در این حین به آنها گفته می شود: این بوی متعفّن مربوط به کسانی است که مرتکب زنا شده و از این عمل توبه نکرده اند. پس بر شما لازم است که آنها را مورد لعن و نفرین قرار دهید زیرا #خدا آنها را مورد لعن و نفرین قرار داده است. در این هنگام همه اهل محشر می گویند:- خداوندا- زناکاران را مورد لعن و نفرین خود قرار ده.”

(بحار، ج‏۷، ص۲۱۷)

🌷از احادیث فوق استفاده می شود که زنا از گناهان بسیار بزرگی است که عقوبت شدیدی را در پی دارد و انسان زناکار اگر توبه نکند ضمن اینکه مورد لعن همه اهل محشر قرار می گیرد، عذاب شدید و دردناکی در #عالم_آخرت در انتظار اوست و روز قیامت شرمگاه او آنچنان بدبو و متعفن است که هیچ کس حتی جهنمیان تحمل بوی بد او را ندارند.

🌷در واقع کسی که عمل بسیار زشت زنا را مرتکب می شود باطن و حقیقت وی در این دنیا دچار تعفن و بوی بد می شود و تا وقتی که توبه نکند این بوی بد و متعفن در باطن او وجود دارد اما خودش از آن بی اطلاع است و در روز قیامت تعفن و بوی بد او آشکار می گردد و انسان زناکار با بوی بد عورت خویش شناخته می شوند.

🌷

✨🌷✨

🌷✨🌷✨🌷

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *