خانه / اسلايد / رسالت زینب شریک در نهضت عاشورا

رسالت زینب شریک در نهضت عاشورا

رسالت زینب شریک در نهضت عاشورا

حضرت زینب(ع) شریک حسین(ع) در نهضت عاشورا است.

از آغاز سفر که از مدینه آغاز شد. حسین(ع) و زینب(س) همراه هم بودند، اما از عصر عاشورا زینب(س) به تنهائی قافله سالاری کاروان اسیران را بعهده دارد.

کاروانی بسوی مرکز ظلم و جنایت، بسوی کوفه و شام در حرکت است اینجاست که رسالت حضرت زینب(س) شروع می شود، و چهره دوم انقلاب کربلا آغاز می گردد.

یعنی چهره «پیام». زیرا “چهره خون و رسالت انقلاب” با شهادت حسین(ع) و یارانش در ظهر عاشورا پایان یافت، و رسالت چهره «پیام» با قافله سالاری زینب کبری آغاز شده است. اما این کدام پیام است که قافله اسیران مأمور ابلاغ آن می باشند؟

این پیام، « پیام حقانیت و مظلومیت حسین(ع)، و حقانیت و مظلومیت رسول خدا و قرآن است. پیام افشای نفاق و فسق یزید، و معاویه، و ابوسفیان . پیام افشای بنی امیه.

 این قافله رسوا کننده آنانی بودند که به اسم اسلام بر مسند امارت مسلمین تکیه زدند، و شریفترین و عزیزترین فرزندان اسلام را به خاک و خون میکشد.

براستی اگر این کاروان نبود، انقلاب کربلا فاقد پیام می شد، و اهداف و شهادت حسین(ع) خاموش می ماند و بنفع دشمنان اسلام تمام میشد. ولی با اراده الهی کاروان اسیران به سمبل هدایت و ارشاد و انذار مردم تبدیل شد، و بر خلاف محاسبه دشمن کاروان اسیران به کاروان مبلغین تبدیل شد که پیامش برای همه اعصار و زمانها جاودانه شد.

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *