خانه / اسلايد / مراتب هدایت  

مراتب هدایت  

مراتب هدایت

 

* هر پدیده زنده ای برای تامین بقاء و تکمیل خود، و در طریق بکار بردن این قوا و اعضاء

 

احتیاج به هدایت دارد . مراتب هدایت، همگام با مراتب کمال هرگونه ای تکمیل میشود؛

 

و آنرا در پنج مرحله مشخص میتوان بیان نمود .

 

۱- هدایت طبیعی:

 

اینگونه هدایت اعضاء و اجزاء درونی و برونی پیکرۀ گیاه و حیوان را فرا گرفته، هسته های منفرد و مجتمع حیات ( سلولهای تکی و گروهی ) محکوم و مستغرق در این هدایت هستند و هرکدام با هدایت و مقدر و مخصوص، خود را در محیط مساعد قرار میدهند و تغذیه، و تولید، و دفاع، و جذب، ودفع، دارند.

 

بدن گیاه و حیوان از میلیونها هسته های حیاتی صورت یافته، که همه از یک مبدأ برآمده آنگاه بر حسب وظائف مختلف، گروهها تشکیل میدهند و هر گروه، اعضاء و جهازات متنوع بدن را میسازند و به تناسب ساختمان هر عضوی، نور، هوا ، غذا را تبدیل به مواد خاصی می نماید، تا ساختمان عمومی بدن را تکمیل کند و آنرا بپا دارد و از نفوذ هرگونه دشمنی، با اسلحه گوناگون خود جلوگیری کند. و یا از داخل دیوار های بدن بیرونش راند .

 

با این گونه هدایت طبیعی،نسوج، و پوست بدن گیاه و حیوان به تناسب محیط تغذیه و گرما و سرما و نور وهوا تغییر می نماید ، و پشم، و پوست وبرگ، به اندازۀ لازم، نور، و حرارت ، و رطوبت،را جذب و دفع می نماید؛ در هوای بسیار سرد و گرم، وضع بدن و پوست و چگونگی تنفس حیوانات اندازه گیری میشود، تا همه بدن سرد نشود. ریشه های گیاه،به سوی زمین نرم و حاوی مواد غذائی راه یابی میشوند، شاخه ها، و برگها، به سوی نور، وهوا، و رطوبت راه باز می نماید.

 

بعضی برای برپا ماندن خود، ریشه ها و تنه ها را محکم میسازند، و بعضی با رشته ها طنابهائی می بافند و به دیوارها و تنه های درختان استوار میگردند. و بعضی برای دفاع از خود خوارهای تیز برمی آورند، و بعضی مواد چسپنده ، یا سمی میسازند و بیرون میریزند.

 

و بعضی بابوهای تند دشمنان را می رانند ، و برای تلقیح و تولید و پرورش نسل، صدها گونه وسیله برمی انگیزند و همچنین……..

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *