خانه / اسلايد / هدایت غریزی: 

هدایت غریزی: 

۲- هدایت غریزی:

 

در این گونه هدایت که مخصوص حیوانات است ، بحسب مراتب رشد غریزی، اندک اراده و شعوری مشهود داشته و در جهت هدایت کم و پیش پذیرای تقلید و عادت و تربیت می باشند

 

بهر صورت این هدایتها در همه اطوار حیوانات و حوائج آنها نموداراست. از هدایت به تغذیه، و تشخیص، وتهیه غذا، شناخت دوست و دشمن، و چگونگی دفاع، یا فرار و اختفاء، در تولید و پرورش موالید و فصل و مکان حمل، و وضع حمل، و در ساختن خانه، و….الخ .

 

آن مورچه یا موریانه یا زنبور و یا مرغی که از گل و چوب نرم و مایع گیاها و افرازها لعابها ، خانه ها و لانه های منظم و فراخوار مدت احتیاج خود می سازد .

 

آن عنکبوت که از لعاب خود، تارهای نازک و محکم بیرون میکشد و آنها را بهم می تابد و بدیوارهای سنگ و درخت می چسباند و در وسط آن کمین گاه می سازد.

 

آن کرم ابریشم دوده القز که با تارهایش آرامگاهی نرم و نفوذ ناپذیر برای دوران خوابش درست میکند . پرندگانی که با ابزارهای محدود خود لانه های محکی برای خود بنا میکنند. و برای شکار و تنظیم کارها، سرعت جست و خیز از نفوذ چشم درندگان بزرگ .

 

اینها نمونه ای از هزاران اسرار پیچیده و بسیار لطیف و دقیق تقدیر و هدایت الهی است که با همه وسائل علمی و کوششها کشف شده که تقدیر هدایت را در همه جهات درونی و بیرونی در تمام جانوران ریز و درشت ، آبی و خاکی و هوائی نمودار کرده است.

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *