خانه / اسلايد / یکدسته از انسانها در روز_قیامت دیوانه محشور می شوند

یکدسته از انسانها در روز_قیامت دیوانه محشور می شوند

🌷🌱🌷🌱🌷

🌷🌱🌷

🌷

🌷یکدسته از انسانها در #روز_قیامت دیوانه محشور می شوند و آنها کسانی هستند که در دنیا اهل رباخواری بوده اند و از مردم ربا دریافت می نمودند.

🌷#خداوند در این زمینه می فرماید: الَّذِينَ يَأْكُلُونَ الرِّبا لا يَقُومُونَ إِلاَّ كَما يَقُومُ الَّذِي يَتَخَبَّطُهُ الشَّيْطانُ مِنَ الْمَسِّ.

كسانى كه ربا مى‏خورند، (در قيامت از قبرها) بر نمى‏ خيزند مگر همانند برخاستن كسى كه بر اثر تماس شيطان، آشفته و ديوانه شده است.

(سوره بقره، آیه ۲۷۵)

🌷از آیه فوق استفاده می شود که رباخوار در روز قیامت مانند دیوانگان محشور می شود که نمی تواند تعادل خودش را حفظ کند و زمین می خورد زیرا او با رباخواری تعادل اقتصادی جامعه را بهم زده است و دیگران را دچار مشکل نموده است.

🌷پیامبر اعظم (ص) در حدیثی با اشاره به آیه فوق فرمود: فمن أكل الربا بعث يوم القيامة مجنونا يتخبط.

کسی که ربا خورد روز قیامت مجنون و دیوانه محشور می گردد.

(الدر المنثور، ج۱، ص۳۶۴)

🌷در برخی احادیث دیگر آمده است که رباخوار در روز قیامت وارونه #محشور می شود که بیانگر عذاب شدید رباخوار در روز قیامت است.

پیامبر اعظم (ص) در این زمینه می فرماید: أما المنكسون على رءوسهم فأكلة الربا.

امّا آنها که (روز قیامت) وارونه اند آنها ربا خورانند.

(مجمع البیان فی تفسیر القرآن، ج ۱۰، ص ۶۴۲)

🌷پیامبر اعظم (ص) در حدیث دیگر از تسلط عقرب بسیار خطرناک و عظیم الجثه بر انسان #رباخوار در قیامت خبر داده است و در این زمینه می فرماید: هنگامی که قیامت بر پا می شود موجودی از جنس عقرب از دوزخ بیرون می آید که سرش در آسمان هفتم و دمش زیر زمین و دهانش از شرق تا غرب است و می گوید کجایند کسانی که با خدا و رسولش جنگ کننده بودند.

🌷پس جبرئیل نازل می شود و می گوید چه کسانی را می خواهی؟ می گوید: ترک کننده نماز، منع کننده زکات، خورنده ربا، شرابخوار و کسانی که در مسجد حدیث دنیا می کنند، یعنی غیبت و تهمت #مسلمانان می کنند.

(بحار، ج۷۶، ص۱۴۹)

🌷بنابراین، ربا از گناهان بسیار بزرگی است که عذاب شدید و دردناکی را در روز قیامت و عالم آخرت در پی دارد و کسی که در دنیا اهل رباخواری باشد در روز قیامت دیوانه و وارونه محشور می شود و عقرب بسیار خطرناک و عظیم الجثه بر او مسلط می گردد و هر لحظه او را عذاب می نماید تا وقتی که وارد جهنم شود و در جهنم نیز عذاب بسیار دردناکی در انتظار رباخوار خواهد بود.

🌷

🌱🌷🌱

🌷🌱🌷🌱🌷

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *