خانه / اسلايد / خداوند نیاز به هیچ دلیل و روشنگری ندارد

خداوند نیاز به هیچ دلیل و روشنگری ندارد

🌺🍀🌺🍀🌺

🌺🍀🌺

🌺

🌺اگر کسی حجابها و موانعی را که در اثر گناه ایجاد شده است از دلش بزداید و قلبش پاک شود با تمام وجود خدا را درک میکند و پی می برد که هیچ موجودی وجودش واضح تر و آشکارتر از خدا نیست و وجود #خداوند نیاز به هیچ دلیل و روشنگری ندارد و وجود تمام موجودات بهترین و آشکارترین دلیل بر وجود خداوند است.

🌺از آنجا که نور تمامی #مخلوقات از ناحیه خداوند است و اوست که به همه موجودات نور می دهد تا قابل درک شوند و خودش نیز نوری استکه هیچ نوری به نورانیت او نمی رسد، پس وجود خداوند واضح ترین و آشکارترین وجود است.

🌺اگر کسی وجود خدا را انکار نماید در واقع وجود همه موجودات را که هستی و وجودشان و نورانیت شان از طرف خداوند است مورد انکار قرار داده است. براین اساس، وجود خداوند نیاز به هیچ دلیلی ندارد زیرا هیچ چیزی واضح تر، آشکارتر و نورانی تر از خداوند نیست که دلیل بر وجود خداوند گردد.

🌺امام حسین (ع) در دعای عرفه در این زمینه می فرماید: أَ یَکُونُ لِغَیْرِکَ مِنَ الظُّهُورِ مَا لَیْسَ لَکَ حَتَّی یَکُونَ هُوَ الْمُظْهِرَ لَکَ مَتَی غِبْتَ حَتَّی تَحْتَاجَ إِلَی دَلِیلٍ یَدُلُّ عَلَیْکَ وَ مَتَی بَعُدْتَ حَتَّی تَکُونَ الآْثَارُ هِیَ الَّتِی تُوصِلُ إِلَیْکَ عَمِیَتْ عَیْنٌ لا تَرَاکَ عَلَیْهَا رَقِیبا.

🌺آیا برای غیر تو ظهوری هست که آن ظهور برای تو نباشد تا ظاهر کننده تو باشد؟! کی غایب بوده ای تا نیازمند دلیلی باشی که بر تو دلالت کند؟ کی دور شده ای تا اثرها وسیله وصول به تو گردند. کور باد چشمی که تو را ناظر بر خود نبیند.

🌺از جملات فوق استفاده می شود که چشمی که خداوند را ناظر بر خود نمی بیند و با درک موجودات دیگر به وجود خداوند پی نبرد در واقع آن چشم کور است و فاقد بینایی است و عقلی که وجود خداوند را درک نکند عقل نیست بلکه جنون و بی خردی است.

🌺آسمانها، زمین و وجود خود انسان پر است از نشانه های وجود و #عظمت_خداوند و اگر کسی با دیدن اینهمه نشانه ها، وجود خداوند را مورد انکار قرار دهد حقیقتاً کور است.

خداوند در این زمینه می فرماید: وَ فِي الْأَرْضِ آياتٌ لِلْمُوقِنِينَ، وَ فِي أَنْفُسِكُمْ أَ فَلا تُبْصِرُون.

و در زمين آياتى براى طالبان يقين است. و در وجود خود شما (نيز آياتى است) آيا نمى‏

بينيد؟

(سوره ذاریات آیات ۲۰ و ۲۱(

🌺از آیات فوق استفاده می شود که کسی که از نشانه های بیشمار وجود و عظمت خدا در زمین و در وجود خود انسان غافل است و از دیدن آنها پی به وجود و عظمت خداوند نمی برد در واقع کور و نابیناست.

🌺

🌺🍀🌺

🌺🍀🌺🍀🌺

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *