خانه / اسلايد / خود را در معيت خدا ديدن  

خود را در معيت خدا ديدن  

خود را در معيت خدا ديدن

 

آن گاه كه ابتلا و گرفتارى‏ها بر يك انسان ذاكر يورش مى‏آورد و زندگانى با رنج‏ها و آلامش بر او سنگينى مى‏كند، از رهگذر ذكر به رفاه و اطمينان دست مى‏يابد، و از قناعت و رضايت خاطر برخوردار مى‏شود، و مى‏فهمد كه گله و شكوه به غير خدا بردن ، خوارى و فرومايگى است . و احساس مى‏كند كه با خدا و همراه او است و همواره بدو نيازمند است ، از اين پس يأس و نوميدى ، او را در اختيار خود نمى‏گيرد و هيچ غمى او را ناراحت و عبوس نمى‏سازد ؛ زيرا او خود را در معيّت صاحب امر و يار و ياور و رهايى بخش خويش احساس مى‏كند و خويشتن را بدو واگذار كرده و مهمان او تلقى مى‏كند .

 

بنابراين با احساس حضور در پيشگاه خداوند مهربان ، هيچ‏گونه ناله و شكايت و اضطراب و ترس و بيم ، جايى در وجود او براى خود نمى‏يابد . وقتى راه‏هاى زندگانى انسان دچار تنگنا مى‏شود و ابواب حيات فراسوى او به بن‏بست مى‏رسد و پاهاى انسان در طريق تلاش و كنكاش و كاوش از روزى و هزينه زندگانى از كار مى‏افتد و به ستوه مى‏آيد، خداوند متعال در ظل ذكر او گنجينه‏هاى جود و بخشش خود را در برابر وى مى‏گشايد.

 

و به خاطر رفتار نيك وى كه از بركت نورانيت ذكر بدست آمده ، بدو پاداش مى‏رساند و با نعمت و احسان خويش به او تفضل مى‏نمايد ، در نتيجه مى‏فهمد كه هدف‏هاى غير خدايى او قبلاً ناچيز و بى‏ارزش بوده ؛ زيرا در طى ذكر و ياد خدا حلاوت صبر را مى‏چشد و جمال و زيبايى و خوش آيند بودن توكل خويش را مى‏بيند، و قلبش با محبت روشن مى‏گردد و نفس او از رضا و امن سرشار مى‏شود .

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *