خانه / اسلايد / یکی از شاکیان دادگاه عدل الهی در روز قیامت قرآن_کریم است

یکی از شاکیان دادگاه عدل الهی در روز قیامت قرآن_کریم است

❤️🌹❤️🌹❤️
❤️🌹❤️
❤️🌹
❤️یکی از شاکیان دادگاه عدل الهی در روز قیامت قرآن_کریم است. قران کریم در روز قیامت از کسانی که به آن بی توجهی نموده اند و آیات نورانی آنرا تلاوت نکرده اند و در آیات آن تدبر و تفکر ننموده اند و به دستورات نورانی و #هدایت گر قرآن عمل نکرده اند و… نزد خداوند شکایت خواهد نمود.
❤️پیامبر اعظم (ص) در این زمینه می فرماید: در #روز_قیامت سه گروه شکایت به پیشگاه خداوند متعال می آورند: (یکی از آنها) قرآن است … قرآن میگوید: ای پروردگار من ! مرا تحریف کردند و پاره پاره کردند.
(وسائل الشيعة، ج‏۵، ص۲۰۲)
❤️در حدیث دیگر امام صادق (ع) می فرماید: سه چیز نزد #خدا شکایت مى کنند: … و قرآنى که غبار روى آن را گرفته و خوانده نمى شود.
(الخصال، ج۱، ص۱۴۲)
❤️از احادیث فوق استفاده می شود که قرآن کریم از شاکیان دادگاه عدل الهی در روز قیامت است و این کتاب آسمانی از کسانی که قرآن را تحریف کرده اند یا به قرآن اهانت کرده اند و آنرا قطعه قطعه و پاره پاره نموده اند، یا به قرآن کریم سلیقه ی عمل کرده اند و به آیاتی عمل نموده اند که در راستای منافع دنیوی آنان بوده، یا آیات قرآن را با تدبر و تأمل تلاوت ننموده اند و… نزد خداوند #شکایت خواهد نمود.
❤️قرآن کریم کتاب #نور و هدایت، قانون زندگی سعادت مندانه، حلال مشکلات انسان ها و گنج بی انتهاست که تمسک به آن مشکلات دنیوی و اخروی انسان را حل می کند و مسیر زندگی خداپسندانه را برای انسان هموار می نماید.
❤️متأسفانه کتاب به این عظمت و بزرگی که قابل مقایسه با هیچ کتاب دیگر نیست مورد بی توجهی انسان ها و جامعه بشری قرار گرفته است و نه تنها غیر مسلمانها به آموزه های هدایت آفرین آن توجه نمی کنند و برای آن اهمیت قائل نیستند،
❤️بلکه بسیاری از مسلمانها نیز به قرآن بی توجهی می نمایند و با آن انس نمی گیرند و به دستورات آن به خوبی عمل نمی نمایند و کتابها و سخنان دیگر را بر کتاب خداوند و کلام بی نظیر الهی ترجیح می دهند.
❤️لذا قرآن کریم روز قیامت از #مسلمانها و غیر مسلمانها بخاطر این بی توجهی ها، عمل نکردن به دستورات قرآنی و اهانت به آن و… شکایت خواهد کرد و انسانها باید پاسخگو باشند.
❤️
❤️🌹❤️
❤️🌹❤️🌹❤️

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *