خانه / اسلايد / حق حاکمیت ویژه خداوند است 

حق حاکمیت ویژه خداوند است 

حق حاکمیت ویژه خداوند است

 

امامت مسلمین مقامی است الهی که باید خداوند توسط رسولش او را معین بفرماید زیرا اگر تعیین امام با مسلمین بود، اولًا اتفاق همه آرا محال است . در ثاني بر فرض اتفاق بر یک نفر، از کجا معلوم است آن شخص لایق است ؟ یعنی بتواند جامعه را بصلاح و سداد و عدل حرکت دهد و از خطرات دشمن ها نگه دارد. چه بسا جامعه را بوادی جهالت تا هلاکت برساند.

 

ثالثا : منتخب مردم شرعاً واجب اطاعت نیست زیرا تنها خداوند حق حاکمیت بر بشر را دارد چون آفریدگار آنهاست؛ و خودش این حق را به رسول و اواولی الامر داده است. و اطاعتشان بدون هیچ قید و شرطی ، به طورکلی واجب است.

 

پس باید اولی الامر مانند رسول از هر گناه و خطایی معصوم باشد، زیرا کسی که معصوم نیست اگر اطاعتش به طور کلی و بدون هیچ قید و شرطی واجب باشد در موارد خطا و گناهش هم باید از او اطاعت کنند و خداوند منزه است که چنین دستوری را بدهد. (كه مثلا هر حاکمی اولی الامر باشد).

 

پس باید ولی امر و امام در هر زمان اعلم ، افضل و اکمل از تمام مردم باشد ؛ و نيز دارای مقام عصمت باشد؛ و چون تشخیص چنین شخصیتی از عهده مردم بیرون است ، و مدعی چنین مقامی فراوان است؛ و اگر از طرف خداوند توسط رسولش تعیین نشود فسادش آشکار است.

 

زیرا هر گروه برای خود رهبری بر مي گذیند، و در مقام خواسته های نفسانی خود بر گروه مخالف و رقیبش در صدد جنگ بر می آید، و موازین و قوانین الهی که برای اصلاح جامعه مسلمین وضع شده بکلی متروک می شود و در نتیجه ظلم و فساد همه جامعه را فرا می گیرد

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *