خانه / اسلايد / فضائل ماه رجب

فضائل ماه رجب

فضائل ماه رجب

هفتمین ماه از سال هجری قمری رجب نام دارد که نباید فضیلت آن را به بوته فراموشی سپرد زیرا در میان ماههای دوازده ‏گانه تنها و بدون ائتلاف با ماههای دیگر از حرمت و قداست ‏برخوردار می ‏باشد،

شب اول آن که جزء چهار شب برتر سال است و شب زنده داری در آن که بسیار مورد تاکید قرار گرفته، و اولین شب جمعه این ماه ، لیلة الرغائب شب آرزوها نام دارد.

در واقع چهار ماه در قرآن کریم با تعبیر «حرم‏» یعنی برخوردار از حرمت ‏یاد شده است که یکی از آنها فرد است که رجب نام دارد و در آن قتال و کشتار حرام می ‏باشد.

از امام صادق (ع) نقل شده که حضرت محمد (ص) فرمود: رجب ماه استغفار امت من است، پس در این ماه، طلب آمرزش کنید که خداوند آمرزنده و مهربان است .

و رجب را «اصب‏» می‏گویند زیرا که رحمت ‏خداوند در این ماه بر امت من بسیار ریخته می‏شود پس بسیار بگوئید استغفر الله و اسئله التوبه .

رسول اکرم (ص) فرموده ‏اند: «رجب ماه بزرگ خداست و هیچ ماهی در حرمت و فضیلت‏ به پایه آن نمی ‏رسد و قتال با کافران در این ماه حرام است، آگاه باشید که رجب ماه پروردگار است و شعبان ماه من. و ماه رمضان ماه امت من است و اگر کسی در ماه رجب حتی یک روز، روزه بدارد خدا را از خود خشنود ساخته و خشم الهی از او دور می‏گردد».

بیایید امسال در ماه رجب با برنامه سیر و سلوک ، و به نیت اینکه تقرب بیشتری به خداوند متعال داشته باشیم خود را آماده یک مهمانی معنوی، که در این ماه سفره الطاف الهی برای بندگان گسترده است بنماییم.

رفتن بهر مهمانی آداب خاص خود را دارد. اولین کار شستشو و خوش بو کردن خود است.

می خواهی به میهمانی بروی، خودت را پاک کن و درون خود را تمیز کن و با توبه نصوح وارد شو . و بدان كه درگاه رحمت الهي هميشه باز است و عبد گریز پا و فراری را می طلبد و او را می خواند که ای بنده من حالا که به در درگاه الهی آمده ای تدبّری در خود نما کمی زندگی خود را مرور کن و از گذشته خود توبه کن و بگو خدایا من بنده گناهکار تو هستم ولی حالا امده ام با تمام وجود می گویم :

الهی من پشیمانم پشیمانم پشیمان ، پشیمانی ز رویم شد نمایان

خداوندا گنه کارم اسیرم دل غمینم . من اکنون در صف مستغفرینم .

ندا می رسد

بازا ، بازا ، هر آنچه هستی بازا

گر کافر وگبر و بت پرستی بازا

این درگه ما درگه نومیدی نیست

صد بار اگر توبه شکستی بازا

پس با غسل توبه و با نیت به مهمانی معنوی الطاف الهی وارد شویم . و در این ماه بسیار بگوئیم استغفر الله و اسئله التوبه .

 

همچنین ببینید

هدایت تکوینی:

هدایت تکوینی: به معنی ایصال به مطلوب و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از …

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است :

هدایت پروردگار نسبت به انسان چهار نوع است : 🍀 ۱ـ هدایت عام و تکوینی …

بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام

🔴 بهترین هدیه به امام زمان علیه السلام   🔵 آیت الله مصباح یزدی( ره) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *