خانه / اسلايد / آنچه مهم است از غدیر بدانیم

آنچه مهم است از غدیر بدانیم

آنچه مهم است از غدیر بدانیم

علی (ع) امیرالمؤمنین(ع) به عنوان وصی و جانشین پیامبر خاتم(ص) است . و به همین خاطر هم هست که روز غدیر در زیارات به عنوان یوم عهد معهود نام‌گذاری شده است. غدیر به عنوان روز پیمان شناخته و معرفی شده‌ است در واقع مسلمانان با تجدید عهدی که با امیرالمؤمنین(ع) در روز غدیر داشتند، وفاداری خود را به پیمان الهی بیان کردند و قول دادند که بر همان عهد و پیمان الهی باقی بمانند.

در واقع غدیر به عنوان تجدید عهدی را با امام عصر(عج) مطرح می‌کنیم . و عهدی که هر روز با امام عصر(ع) به عنوان وفاداری و اطاعت از ایشان می‌بندیم، به ‌گونه‌ای استمرار همان عهدی است که در روز غدیر پیامبر خاتم(ص) از مسلمان‌ها گرفت و از همه آنها خواستند که بر سر این پیمان بمانند.

اما تجلی و تحقق عینی این وفای به عهد ، و عهدی که در غدیر بسته شد، در زمان ظهور محقق خواهد شد یعنی تحقق عینی و عملی عهد بشر با خداوند که با حضور ولی معصوم خداوند محقق می‌شود. چون اطاعت از ولی خداوند، اطاعت از خداوند است .

و بشر به همان اندازه که در راه اطاعت ولی امر و حجت خداوند ثابت قدم باشد و عهد خود را وفا کند، به همان میزان هم در اطاعت خداوند قرار گرفته و می‌تواند ادعا کند به پیمانی که با خداوند داشته، عمل و اطاعت کرده است.

بنابراین آنچه ما امروز به دنبال ظهور امام عصر(عج) هستیم، به‌گونه‌ای انتظار تحقق عهدی است که در روز غدیر بسته شد و متاسفانه به خاطر عهدشکنی گروهی از مسلمان‌ها چنان که باید و شاید محقق نشد. اگر چه پیامبر(ص) در خطبه غدیر مطالبی نیز در مورد مهدویت فرموده بودند.

در خطبه غدیر پیامبر خاتم(ص) ضمن معرفی امام علی(ع) به عنوان خلیفه و جانشین و ولی بعد از خود ، بر امامان بعد از امام علی(ع) هم تصریح می‌کنند و نام آنها را ذکر می‌کنند تا به وجود مقدس امام عصر(عج) می‌رسند، که قرار است اتفاق نهایی و گسترش قسط و عدل در سراسر جهان و نابودی ظلم و جور با همه مظاهر آن در عهد آن امام محقق شود.

همچنین ببینید

اشاره به آیات تسبیح 

اشاره به آیات تسبیح سَبَّحَ لِلَّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ   هرآنچه …

حقیقت نماز

🔸حقیقت نماز🔸   ✅اقامۀ نماز گناهان ظاهری و قلبی را درمان می‌کند. اگر کسی اهل …

سؤال؟ از مجموع این آیات چه می فهمید؟

سؤال؟ از مجموع این آیات چه می فهمید؟ معلوم میشود که معنا و حقیقت تسبیح …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *